טרגדיה בבני ברק: תינוק בן שמונה חודשים נפטר לאחר שבלע ג'ולה בביתו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לתינוק וביצעו בו פעולות מצילות חיים שבמהלכן שלפו ג'ולה מקנה הנשימה שלו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים "תל השומר" כשהוא במצב קשה מאוד תוך פעולות החייאה.



חובש רפואת חירום במוקד מד"א יוסף כורדי סיפר: "קיבלתי קריאה על תינוק מחוסר הכרה שאינו מגיב בבית בבני ברק. הזנקתי את כונני מד"א וניידת טיפול נמרץ של מד"א ובמקביל התחלתי מיד לתדרך את בני המשפחה בביצוע פעולות החייאה בסיסיות תוך כדי שאני מסביר להם כיצד לחלץ גוף זר עד הגעת צוותי מד"א למקום".



פרמדיקית מד"א, שני מזרחי, שהגיעה בניידת טיפול נמרץ סיפרה: "מצאנו תינוק כבן 11 חודשים כשהוא כחול, מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו פעולות מצילות חיים שכללו פעולות החייאה מתקדמות תוך שאנו מנסים עם הציוד הרפואי המתקדם לחלץ מקנה הנשימה גוף זר. לאחר דקות בודדות חילצנו ג׳ולה של משחק מקנה הנשימה והמשכנו לפנות אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".



מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2015 דווח בתקשורת על 78 מקרי תמותה של ילדים עקב חנק. כ-41% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון. כמו כן, קבוצת הגיל הבולטת היא 0-4 (כ-82% מהמקרים). מתוך כלל מקרי התמותה עקב חנק, כ-67% התרחשו בבית ובחצר הבית, וכ-22% התרחשו במוסדות חינוך. רוב מקרי התמותה (כ-71%) היו של בנים.