36 ילדים עד גיל 14 נהרגים מדי שנה בממוצע בתאונות דרכים (מרביתם הולכי רגל), כך על פי נתוני עמותת אור ירוק שפרסמה דו"ח מיוחד לכבוד יום הילד הבינלאומי שיתקיים מחר (שישי) ועוסק בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים ב2014.. נתון זה מציב את ישראל בראש המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים, 



עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2014 נהרגו 33 ילדים בתאונות דרכים, עליה של 27% ביחס ל-26 הילדים שנהרגו בשנת 2013. בשנה זו אחד מכל עשרה הרוגים (10%) בתאונת דרכים היה ילד, 22 ילדים נהרגו כהולכי רגל, 10 ילדים נהרגו כשנסעו ברכב וילד אחד נהרג כשרכב על אופניו. 74% מהילדים שנפגעו בתאונת דרכים בשנה זו, נפגעו כשנסעו ברכב, 24% נפגעו כשהלכו ברגל ו-3% נפגעו כשרכבו על אופניים. 



נתון מטריד נוסף העולה מתמונת המצב המדאיגה בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים הינו כי 40% מהמאושפזים בבתי החולים בעקבות תאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הם ילדים (על פי נתוני מכון גרטנר). כ-58% מהילדים (19) שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014 היו ילדים מהמגזר הערבי, נתון שנשמר לאורך השנים האחרונות.



בדו"ח מצוין כי מרבית הילדים שנפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים, נפגעו בחודשי הקיץ (יולי ואוגוסט) ובחגים (אוקטובר ואפריל) ומרבית הילדים נפגעים בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים. בעשור האחרון נפגעו קרוב ל-35 אלף ילדים בתאונות דרכים, כאשר מרביתם נפגעו כשנסעו ברכב. עוד עולה כי מתחילת השנה (2015) נהרגו 26 ילדים (14-0) בתאונות דרכים, כאשר 15 מהם הם ילדים מהחברה הערבית, 10 ילדים שנהרגו היו מהחברה היהודית וילד אחד זר. מתוך 26 הילדים שנהרגו, מחצית מהם נהרגו כהולכי רגל.



שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אחד מכל עשרה הרוגים הוא ילד. מדהים שעד כה לא כל ילדי ישראל מקבלים דבר בסיסי כל כך כמו לימודי בטיחות בדרכים. משרד החינוך חייב להכניס למערכת החינוך שעת לימוד של בטיחות בדרכים, זה הרבה יותר חשוב מלימודי אנגלית, חשבון או היסטוריה". (על פי נתוני העמותה בשנת תשע"ד למדו רק כ-300 אלף ילדים שיעורי בטיחות בדרכים).



ממשרד החינוך נמסר כי "האגף ל'זהירות בדרכים, נגישות ואורח חיים בטוח' מפעיל תכניות רבות בנושא כאשר בכיתות א' וה' התכניות הן חובה ובכיתות י"א התכנית נלמדת בכ-3,000 כיתות. רכזי הבטיחות בדרכים בבתי ספר מקיימים פעילות רבה וענפה במערכת החינוך שמתבטאת בימי שיא, סדנאות, הצגות והרצאות בנושאים שונים בבטיחות בדרכים המותאמים לגיל ולהתפתחות הקוגניטיבית של התלמידים. רק לאחרונה (3 בנובמבר 2015) השתתפו מאות בתי ספר ועשרות אלפי תלמידים ביום הבטיחות בדרכים בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובו התקיימו פעילויות רבות בנושא".