אחרי 30 שנה בכלא האמריקני, יצא היום (שישי) המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד לחופשי לאחר שסיים לרצות את עונשו במלואו. פולארד עזב את מתקן הכליאה הפדרלי באטנר שבצפון קרוליינה, ויחתום בכך את הפרשה שהעיבה בשלושת העשורים האחרונים על יחסי ישראל וארה"ב. 



השחרור של המרגל הישראלי, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע בשנת 1985 בהעברת מידע מסווג לישראל, לא השאיר אדישים את בכירי המערכת הפוליטית, שבירכו מקיר לקיר את פולארד. 

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את פולארד ואת משפחתו: "ברוך מתיר אסורים. כולנו מברכים על שחרורו של יונתן פולארד אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות. לאורך כל השנים כאבנו את כאבו של פולארד וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו. נברך היום את יונתן ומשפחתו באיחודם, לשנים ארוכות וטובות בבריאות ושלווה". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המהלך: "העם בישראל מברך על שחרורו של יונתן פולארד. כמי שהעלה את עניינו במשך שנים רבות בפני נשיאי ארה"ב, ייחלתי ליום הזה. לאחר שלושה עשורים ארוכים וקשים מתאחד יונתן סוף סוף עם משפחתו. אני מאחל ליונתן שהשבת הזו תעניק לו אושר ושקט שיהיו סימני דרך להמשך חייו". 

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, העלה ציוץ קצר לחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ברוך מתיר אסורים". 

ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר שדולת הכנסת למען ג'ונתן פולארד, שיגר אמש מכתב לפולארד, בירך אותו לרגל שחרורו מהכלא האמריקאי והתחייב כי המאבק למען חירותו המלאה ימשך.
 
במכתבו אומר ח"כ שי: "השדולה אינה עוצרת ואינה מתפרקת. אנחנו רואים עתה אתגר חדש להסיר המגבלות שהוטלו עליך, עם שחרורך. אנחנו דורשים לבטל כל מגבלה של ניידות, של תקשורת או אחרת, הפוגעת בזכויותיך האזרחיות ולאפשר לך לצאת את ארה"ב לכל מקום שתרצה, ובראש ובראשונה, לישראל. אנחנו מחויבים לכך". 

 יו״ר ועדת הכנסת, ח״כ דוד ביטן (ליכוד) הודיע כי בכוונתו לזרז כבר בשבוע הבא את קידום ״חוק פולארד״ אותו הניח על שולחן הכנסת ולפיו המדינה תממן את הוצאות המחיה של פולארד עד סוף ימיו בתחומי הבריאות, הדיור והקצבה החודשית: ״אני מברך על שחרורו של פולארד ומאושר עבור משפחתו. מדינת ישראל חבה לו חוב מוסרי ובכוונתי לוודא שהיא תקיים אותו״.