ועד העובדים של מערכת המשפט פתח בשביתה החל מהשעה 10:15 היום (חמישי). הוועד הורה לעובדי המערכת לנטוש את מקום עבודתם החל מהשעה הנקובה. השובתים הם עובדי מנהלה, 2,700 בני אדם. הם ישבתו עד מחר (שישי) בבוקר, אז ישובו לעבודה סדירה וימשיכו לתכנן את צעדי המחאה.



דני חסון, יו"ר ועד העובדים, סיפר למעריב: "יש לנו סכסוך עבודה מאושר לפני כמה חודשים טובים בגין השוואת תנאים. ב-2010 נחתם הסכם שכר עד 2012. במקביל נוצרו משרות חדשות, בהתאם להסכם. חובה לתת להם מה שמקבלים אותם עובדים באותן משרות מלפני 2010. מ-2012 אנחנו מבקשים לקבל את אותם תנאים. הנהלת בית המשפט מורחת אותנו בכל מיני אמתלות שונות ובפועל יוצא שיש התנהלות של דור א' ודור ב' במערכת, דבר שאין לו אח ורע במערכת הציבורית." 



עוד הרחיב לגבי ההחלטה לפתוח בשביתה, כי "היינו סבלניים והמתנו בשקט, אבל היום כלו כל הקצין ופתחנו בשביתת אזהרה בת חצי יום. ביום ראשון נשוב לעבודה סדירה ובתאום עם הסתדרות עובדי המדינה נחליט כיצד אנחנו ממשיכים".



חסון ציין כי מתרחש במקביל סכסוך נוסף: "קיים סכסוך עבודה בגין התכנית האסטרטגית, שמציעה שינוי נהלי עבודה במזכירויות בתי המשפט, בין היתר של הקלדניות. על פי פסק דין אנחנו מחויבים לנהל משא ומתן. אנו העובדים מנהלים זאת אבל הנהלת בתי המשפט עושה הכל כדי להערים קשיים".


עקב השביתה ישנן הערכות כי יחלו שיבושים במגוון תחומים: בהעדר קלדניות יתכנו אי סדרים בקיום דיונים באולמות המשפטים, ובפעילות המזכירות יחולו שיבושים עד להשבתה מלאה. בהעדר עובדי מזכירות, נראה כי לא תתאפשר הגשת כתבי בי-דין, בקשות ומסמכים באופן ידני, אלא רק באמצעות הגשה מרחוק. בנוסף תתכן השבתה מלאה בכל הקשור לביצוע תשלומים במזכירות. ניתן יהיה לבצע תשלומים בסניפי הדואר או באופן מכוונן דרך נט-המשפט. 



עם זאת, מרכז המידע בטלפון 077-2703333 והשירותים הניתנים באמצעות אתר הרשות השופטת ימשיכו לפעול כסדרם.



תגובת הנהלת בתי המשפט לשביתה: "הודעת הועד נעשתה באופן פתאומי, חד-צדדי ובניגוד לסיכום שהושג בין ועד העובדים ובין הנהלת בתי המשפט. המדובר בשביתה פראית, המהווה הפרת צו שיפוטי ובכוונת הנהלת בתי המשפט לנקוט צעדים משפטיים בהתאם".