חיילת כבת 20 נהרגה בהתהפכות אוטובוס ממוגן ירי, שהיה מלא בחיילים בצהריים (חמישי) בכביש 458, סמוך ליישוב כוכב השחר שבבנימין לאחר שחולצה מתחת לאוטובוס כשהיא ללא רוח חיים. 


זירת ה

צוותי מד"א טיפלו ב-42 נפגעים, בהם הצעירה שנהרגה, פצוע אחד קשה, שפונה במסוק לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שלושה בינוני שפונו יחד עם שבעה פצועים קל לבית החולים שיבא בתל השומר וכ-30 פצועים קל שפונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בירושלים.



צילום וידאו: עידן אחדות


המקרה אירע קילומטר אחרי היישוב רימונים לכיוון כוכב השחר. כוחות מד"א נמצאים במקום ומטפלים בפצועים. צה"ל הקפיץ כוחות לזירת התאונה לסייע ולאבטח את כוחות ההצלה. גורם בזירה אמר כי "מעדויות ראשונות של הפצועים עולה כי מדובר באיבוד שליטה, ייתכן בגלל מהירות גבוהה".



זאב סופר, מנהל אגף תחבורה של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה קשה עם מעורבות אוטובוס שנפל לתעלה בצד הדרך והתהפך על צדו. לאחר טיפול רפואי ראשוני שהענקנו לנפגעים הם פונו במסוקים ואמבולנסים לבתי החולים בירושלים כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות. למרבה הצער נקבע בזירה מוות על צעירה שחולצה מתחת לאוטובוס ההפוך כשהיא ללא רוח חיים".



מכיוון שמדובר באוטובוס ממגן ירי, לא ניתן לפרוץ אליו במהירות, או לנפץ את השמשות ולכן פעולות החילוץ קשות מאוד ויש צורך בכלים מיוחדים כדי לפרוץ אליו ולפנותו. מדובר בכלי מאוד כבד ולכן כשהוא מתהפך, עוצמת הפגיעה היא חזקה יותר, מה שהגדיל ככל הנראה את עוצמת הפגיעה.