אם חיפשת את רחוב חניתה בכפ"ס ואינך יודע להגיע, הפתרון הגיע לעולם לפני כמה שנים עם  אפליקציית הוויז הידועה. עכשיו הכפיל של הוויז חודר לבתי העלמין. חיפשת את קבר קרובך שנפטר לפני עשרות שנים כדי להניח פרחים על המצבה?  עכשיו זה אפשרי לגמרי. 
 
לראשנה בישראל נחנכה בבית העלמין האזורי תל רגב ליד חיפה מערכת איתור וניווט (הוויז) למקום הקבורה. זו מאפשרת לכל מבקר לקבל בנייד את צילום חלקת הקבר והכוונה עד לחלקת הקבר.
 
בית העלמין תל רגב המשרת את מטרופולין חיפה והקריות ובו כ-40,000 קברים, נחשב לאחד הגדולים בארץ והמסועפים ביותר למרות שהוא יחסית בית עלמין חדש לגמרי. הוא משרת 10 חברות קדישא מ-7 ערים שונות החל מחיפה, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית ים, המועצה האזורית זבולון ורכסים.

בשל שטחו הגדול, הוא כולל כבישי גישה ומגרשי חנייה רבים ולכן קיימת חשיבות גדולה למערכת הניווט, המאפשרת הגעה מהירה מהכניסה לחלקת הקבר. 

המערכת החדשה מתאימה לכל סוגי המכשירים הניידים באמצעות סריקת קוד. כמו כן ניתן לקבל באמצעותה פרקי תהילים שנהוג לומר ליד הקבר על פי שם הנפטר, לימוד משניות וקדיש.
 
המערכת החדשה, נחנכה אתמול במעמד השר לשירותי דת , הרב דוד אזולאי, ראשי משרדו וראשי ערים מהאזור, רבנים, יו"ר מועצות דתיות ויו"ר חברות קדישא. "הפעלת המערכת לאיתור וניווט לקברים, היא נדבך נוסף בפעילות שלנו לטובת ציבור המבקרים", ציין אריה פרג'ון, יו"ר מנהלת בית העלמין. 
 
איך זה עובד? ראשית המערכת פותחה על בסיס טכנולוגיית הענן של Google  בשילוב יכולות GIS והיא מאוחסנת על גבי Google cloud platform. הגישה למערכת מתאפשרת באמצעות  סריקת ה"קוד" שנמצא בשלטים רבים שהוצבו בבית העלמין, ובנקודות מידע מידע הממוקמים במקום ומאפשרים הדפסת המידע או דרך אתר האינטרנט של מועצת בתי העלמין תל רגב, שגם הוא נבנה על ידי יעל תוכנה. 
 
עידן נוי, מנהל אגף ביעל תוכנה ציין כי מערכת הניווט לתל רגב הינה פרויקט חדשני, ייחודי ועתידני שהתחיל מרעיון חכם ויצירתי. בנוסף לחנוכת מערכת הניווט, חנך השר לשירותי דת גם את "ציר הלוויות המקורה", שנבנה לאורך הכביש הראשי בבית  העלמין ומאפשר למגיעים להלוויות ללוות את הנפטרים רגלית בימי גשם ושמש, כשהם מוגנים בפרגולות עץ מיוחדות וכן הותקנו לאורך הציר ספסלי מנוחה.