"ישנה עלייה של ממש בשנים האחרונות בניסיון להלך אימה על שופטים" – כך אמרה שרת המשפטים איילת שקד היום אחר הצהריים (חמישי) בטקס לזכרו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עדי אזר, שנרצח לפני 11 שנים על ידי עבריינים.



הטקס, שבו נחנכה פינת הנצחה, נערך ברחבת היכל בית המשפט בתל- אביב, בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, ובני משפחתו של אזר.



"אפשר לציין מספר ניסיונות חיסול של פרקליטים, או ניסיונות פגיעה בתדמיתם של שופטים, רשמים ופרקליטים ושל מערכת המשפט כולה", המשיכה השרה שקד. "די בגרפיטי שחור על כותלי בית המשפט העליון כדי להבין כי המטרה סומנה וכי הקווים האדומים נחצו. באופן אירוני ניתן לומר כי הכתובת על הקיר". 


  דיוקן של השופטעדי אזר ז"ל בביהמ"ש בת"א. צילום: אבשלום ששוני 

השרה קראה לא להיות שאננים ולהגן על נבחרי הציבור: "מקרים כאלה מציבים את גורמי אכיפת החוק והרשות השופטת בקו האש. לכן הקים משרד המשפטים וועדה שתפקידה להפעיל פעילות רב מערכתית במטרה להתמודד עם הפגיעה בנושאי משרה ציבורית. דמיו של השופט אזר זועקים אלינו מן האדמה וקוראים לנו לא להיות שאננים, לפעול להגן ולבצר את ביטחונם של אזרחנו ושל נבחרי הציבור".

"השיח הציבורי הפך שיח אלים" 
הנשיאה נאור הזכירה כי אזר נרצח "בפתח ביתו, רק מפני שהיה שופט. זו היתה בפירוש חציית קווים אדומים". בדבריה ציינה השופטת כי "חלפו 11 שנים, ולצערי השיח הציבורי הפך שיח שהוא לעתים אלים. שיח שיש בו לעתים קריאה 'לנהל חשבונות', ולא בדרכים ראויות, עם איש ציבור שהתבטאויותיו או מעשיו אינם נושאים חן בעיני מותחי הביקורת.
 
לדבריה, "אנו ערים להתמודדויות אישיות קשות של שופטים עם תופעות של הכפשות בדרכים שונות ובהן באינטרנט, הפגנות ליד הבית, איומים ועוד. במערכת המשפט אנו עושים כמיטב יכולתנו לא לקחת סיכונים. אנשי משמר בתי המשפט מוצבים לאבטחת שופטים מאוימים. לשוׂפְטים אין אופציה לפסוק לפי איומים שהם מקבלים.

"אני קוראת לכל אנשי הציבור, לעורכי הדין, לעיתונות ולאזרחים, לא להשלים עם הדיבור האלים ולא לשתוק למשמע דברי הסתה. במעמד זה, המכבד את זכרו של השופט עדי אזר ז"ל, נאמר בקול ברור – לא עוד".