קר, ואפילו מאוד: בימים הקרובים יפקוד את ישראל גל קור יבש ששיאו יורגש מחר בלילה - הטמפרטורות בהרים צפויות להגיע לאזור ה־0 מעלות ואף נמוך יותר בפסגות ההרים הגבוהות בצפון. אנשי המטארולוגיה הסבירו כי הסיבה לגל הקור היא לחץ אוויר גבוה שנוצר באזור הרי הקווקז בשילוב אפיק המגיע מים סוף, שביחד מייצרים זרימות אוויר יבשות וקרות. "ונוסיף לכך את העובדה שהעננות תהיה אפסית בימים הקרובים", ציינו מומחים.


כבר הלילה צפויה קרה בעמקי הצפון ובהרים. מחר ינועו הטמפרטורות בין 7 ל־11 מעלות באזור ההרים ובלילה שבין שבת לראשון הן צפויות לצנוח למינוס מעלה אחת או מינוס שתי מעלות בהרים. במישור החוף צפויות הטמפרטורות לנוע בין 5 ל־7 מעלות בשיא גל הקור. 

בעקבות גל הקור הצפוי הזהירו אתמול באיגוד רופאי האלרגיה והאימונולוגיה בישראל מפני החמרה בתופעות של אסתמה, אלרגיה לקור ורגישות עורית. הרופאים קראו לחולים להתייעץ עם רופאי האלרגיה במקרים של החרפה בתגובות. גם במד"א הזהירו בימים האחרונים את הציבור מפני הפגיעות האפשריות בעקבות גל הקור, ופרסמו שורת הנחיות הכוללות אזהרה מרוחות חזקות העלולות לנתק חפצים ממקומם, בקשה לנקוט יתר זהירות בעת שימוש בתנורי גז והמלצה לשמור על חום גופם של קשישים, תינוקות וחולים הרתוקים למיטתם.


זאת ועוד, בחרמון לא חיכו לגל הקור. כבר אמש ירדה הטמפרטורה אל מתחת ל־0 ושלג קל ירד וכיסה את ההר במעטה לבן ודקיק. אף על פי שנכון לעכשיו גובה השלג מגיע לסנטימטרים ספורים בלבד בחלק העליון של החרמון, כבר בימים הקרובים מצפים באתר לכמות משמעותית של שלג, שתמשוך למקום מבקרים רבים.


גם החורף נזכה לשלג כזה? אתר החרמון, ארכיון. צילום: נתיב אוחנה 

התחזית לימים הקרובים 

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מזג האוויר יהיה נאה היום ותחול ירידה נוספת של הטמפרטורות אשר תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. לאורך החוף יוסיפו לנשב רוחות צפוניות ערות כשבמהלך הלילה קיים חשש לקרה בעמקים הצפוניים ובהרים. מחר יהיה בהיר, תחול ירידה נוספת של הטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל בעונה. במישור החוף תנשבנה רוחות צפוניות ערות. ביום ראשון תחול עלייה קלה של הטמפרטורות, אך יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה.