"יוסי שריד היה אחד מגדולי הפרלמנטרים והפוליטיקאים של מדינת ישראל. שריד היה יריב קשה, מאתגר ונאמן לדעותיו. גם כאשר ביקורתו הייתה נוקבת וקשה, תמיד התייחסו אליו יריביו ברצינות רבה ובכובד ראש, גם כשהתנגדו לתוכן דבריו נחרצות", כך ספד היום (שבת) נשיא המדינה ראובן ריבלין לשר החינוך וחבר הכנסת לשעבר, שהלך אתמול לעולמו. 



לדברי ריבלין, "אנחנו, ישראלים באשר הם, חיינו לזכות מפעילותו הענפה למען המדינה, כשר חינוך שהורה דרך, כחבר כנסת מתוך העם ולמענו, וכאדם מיוחד שקולו הצלול, החריף והנוקב יחסר מאוד בנופנו".



ריבלין אמר עוד, כי יוסי שריד היה "אדם טוטאלי שאהב בצורה טוטאלית וכך גם התווכח. אידיאולוגית, שריד לא עשה הנחות לאף אחד, גם לא לעצמו. שריד היה פרלמנטר ושר שראה בתפקידיו הציבוריים שליחות וביצע את תפקידיו ללא כחל ושרק, ובכך עורר הערכה רבה לא רק בקרב תומכיו אלא גם בקרב מתנגדיו החריפים ביותר. גם כאשר חדל מלהיות שר וחזר לעבודה פרלמנטרית עשה זאת במחויבות ורצינות".



נשיא המדינה גם ציטט את שריד שכתב ליום הולדתו שחל לפני כחודשיים כך: "בגילי, אני פטור מחשבונות של רווח והפסד. מה שצברתי - שלי, מי ייקח ממני את אשר לי; ומה שהחמצתי - כבר מאוחר להשיג. בשלב זה של חיי, דבר לא יזיק ולא יפגע בי". 



גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו על לכתו של שר החינוך לשעבר ואמר כי "שריד היה בעל קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית, איש דעתן וחריף. אף שחלקנו בנושאים רבים הערכתי את נאמנותו לדרכו, את השכלתו הרחבה ואת העברית המוקפדת שבפיו ובעטו". 



הוא המשיך ותיאר את פועלו: "ייזכר גם בזכות היותו פרלמנטר בולט, חבר ותיק בוועדת החוץ והביטחון ושר חינוך שביקש לקדם את מערכת החינוך בישראל".



שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפרד אף הוא משריד והדגיש במיוחד את דרכו הישרה: "על אף המחלוקת הפוליטית שהייתה לי עם יוסי שריד, תמיד הערכתי מאוד את יושרו ויושרתו, את תבונתו וחריפות מחשבתו ואת העובדה שהלך בדרך בה האמין על פי מצפונו וערכיו, מבלי לסטות ממנה או להתאים עצמו לאופנות חולפות".



"יוסי שריד היה פטריוט ישראלי שעתידה של המדינה וביטחונה עמדו בראש דאגותיו, כחבר כנסת, כשר חינוך, כשליח ציבור וככותב חד ומושחז". עוד ציין יעלון כי שריד יחסר בנוף הפוליטי בישראל: "יוסי שריד לא רק דיבר אלא גם עשה, בין היתר כשעבר להתגורר באצבע הגליל בימים בהם סבל האזור מירי קטיושות, וכשלחם בשחיתות הציבורית עוד כחבר כנסת צעיר. הנוף הפוליטי בישראל, מימין ומשמאל, משווע לאנשים כמו יוסי שריד. אני מבקש להשתתף באבלה של משפחתו. יהי זכרו ברוך".



שריד, הלך לעולמו אתמול (שישי) והוא בן 75 במותו. שריד נפטר לאחר שעבר דום לב ומצבו הוגדר קשה מאוד. הוא קיבל טיפול רפואי צמוד אחרי האירוע, אך מותו נקבע לאחר מאמצי החייאה שלא צלחו. שריד הותיר אחריו אישה, דורית, ושלושה ילדים. 



בנו של שריד, ישי, ספד לו: "אבא שלנו, יוסי שריד, נפטר אתמול בלילה ממחלת לב שהוא סבל ממנה הרבה שנים", סיפר הבן. "הוא היה אדם שקם כל בוקר כדי להילחם על הדברים שנראו בעיניו צודקים וחשובים. קודם כל להילחם על דמותה של המדינה הזו ולמען אזרחיה מכל הסוגים".



שרת התרבות והספורט, מירי רגב אמרה: "יוסי שריד היה איש פוליטי שהחזיק בעמדות ודעות מדיניות עליהן חלקתי. עם זאת ולמרות זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא ראה דרך עינייו את טובת עם ישראל ופעל כל חייו עבור הערכים בהם האמין". 

רגב הוסיפה: "הוא דמות שהיוותה מודל עבור השמאל הציוני בישראל ובשם ערכי הדמוקרטיה כיבדתי אותו ואת שליחתו הן כשר והן כחבר כנסת נמרץ . יהי זכרו ברוך".