נפרדים מיוסי שריד: יו"ר מרצ זהבה גלאון, מי שהייתה שותפתו לדרך וחברתו הקרובה של שר החינוך לשעבר יוסי שריד ז"ל, שהלך בליל שבת לעולמו, התראיינה הבוקר (ראשון) לגל"צ וביקשה להיפרד מהשר לשעבר. גלאון סיפרה על ההיכרות הראשונה בין השניים: "הכרתי אותו לפני 30 שנה. יום אחד הוא הגיע להפגנה עם רגל שבורה, עמד לפני שריד המיתולוגי. אני הייתי צעירה מפתח תקווה ומאז לא נפרדו דרכנו, הפכנו שותפים לדרך הפוליטית והיינו יחד ברגעים קשים ומצחיקים. עברנו הרבה, קשה לי לדבר עליו בלשון עבר ולומר 'יוסי איננו', אני לא תופסת את זה".

"הזיכרונות שלי איתו הן ברמה האישית, התייעצויות על הילדים, על הבנים שלי, תמיד הוא צלצל לשאול והתעניין מה קורה. אלה סיפורים ברמה האישית שבאמת הפכו אותו לחבר, הוא תמיד מצא את הרגע לשאול. כשהכרנו לראשונה הבנתי שמעבר לזה ששריד הוא חבר כנסת ופוליטיקאי, הוא בכלל עובד סוציאלי ואיש שמטפל כל היום בפניות הציבור, זה השפיע עליי מאוד בכניסתי לפוליטיקה. הטלפון שלו היה תמיד חשוף וזמין לציבור, תמיד טיפל וחזר לפניות אליו. אנשים היו 30 שנה בקשר איתו והודו לו על העזרה. הייתי מסכמת אותו כפטריוט שאהב את המדינה ונלחם למענה", אמרה גלאון.


"קשה לי לומר 'יוסי איננו'", זהבה גלאון. צילום: יצחק הררי, פלאש 90

"התגלגלנו מצחוק"
על מורשתו הפוליטית אמרה: " הוא מותיר מורשת גדולה של שלום, של מאבק בלתי מתפשר לחברה שיווניות, צודקת ודמוקרטית יותר. לפני חודש ארגנו עצרת לציון הטבח בכפר קאסם ושריד היה הראשון שהכניס את המידע על הטבח לתוכנית הלימודים, הזמנו אותו נאום והוא - כאילו לא עזב את הפוליטיקה, הגיע ודיבר ברהיטות". 

על פגישתם האחרונה אמרה: "רק לפני כמה שבעות נפגשנו אצל חברה משותפת לארוחת ערב, התגלגלנו מצחוק, הוא היה ממלא את החדר בסיפורים שלו". עוד אמרה: "הרבה אמרו עליו שהוא היה איש של מילים, אבל להגיד את זה זה קצת לחטוא לדמותו - כי הוא היה גם איש של מעשים, תמיד חתר להפוך את המדינה לטובה יותר". 

כזכור, שריד הלך לעולמו בליל שבת, והוא בן 75 במותו. שריד נפטר לאחר שעבר דום לב ומצבו הוגדר קשה מאוד. הוא קיבל טיפול רפואי צמוד אחרי האירוע, אך מותו נקבע לאחר מאמצי החייאה שלא צלחו. שריד הותיר אחריו אישה, דורית, ושלושה ילדים. הלווייתו של שריד תתקיים היום בשעה 15:00, בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה.