יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, זימן היום (ראשון)  ישיבה מיוחדת שתערך ביום רביעי, בהשתתפות כל חברי בינ"ה (בית הנבחרים של ההסתדרות) לאישור סכסוך עבודה כללי במשק.



הרקע להכרזת הסכסוך: פגיעת האוצר במבוטחי הביטוח הסיעודי ובציבור העובדים המבוטחים בקרנות הפנסיה החדשות. הישיבה וההצבעה לאישור הסכסוך יתקיימו ביום רביעי, ה-9 לחודש. 

ניסנקורן פנה לפני יותר משבוע וחצי לשר האוצר כחלון וביקש את התערבותו בסוגיה על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בציבור העובדים והגמלאים. הוא דרש בפנייתו לדחות בשנה אחת לפחות את כניסתה לתוקף של  הרפורמה בביטוח הסיעודי, על מנת למצוא פתרונות חלופיים ומוסכמים, ובמקביל לבטל לאלתר את טיוטת החוזר שגיבשו באגף שוק ההון בנוגע לשינוי בקרנות הפנסיה, אשר יגדיל את הסיכונים בהשקעת כספי הגמלאים.

מההסתדרות נמסר: "אנו מביעים תקווה לגבי אפשרות להגיע להסכמות בימים הקרובים,  אשר תייתר את הצורך בהכרזת הסכסוך".

"הכרזה היסטורית" 

מחר תתכנס ועדת העבודה והרווחה של  הכנסת לדיון בנושא לבקשת כמה מחברי הוועדה, כשלדבריהם "משבר הביטוח הסיעודי הגיע לשיאו. עשרות אלפי מבוטחים ששילמו כל חייהם עבור כיסוי סיעודי נפלטים בהמוניהם מההסדרים הביטוחיים ונותרים חסרי כל".
בהסתדרות הגמלאים מברכים על מעורבות ההסתדרות בנושא. "הכרזתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על סכסוך עבודה בנושא הביטוח הסיעודי היא הכרזה היסטורית" אומרים ראשי הארגון,  ומדגישים כי בסוף החודש הנוכחי יפוג תוקפם של רוב ההסדרים הקיימים של הביטוח הסיעודי הקולקטיבי.
רבבות גמלאים שהפרישו עשרות שנים לפנסיית ביטוח סיעודי מאורגן במקומות העבודה שלהם, שפוקעת כעת בחסות הרגולטורים הממשלתיים במשרד האוצר אשר זנחו במשך שנים את הפיקוח על חברות הביטוח ואפשרו לפוליסות הללו להתקיים, מצטרפים בימים אלה לאלפי גמלאים שכבר עומדים מול שוקת שבורה - המשך הביטוח הסיעודי בפרמייה גבוהה עד פי ארבע או ירידת כל הכסף לטמיון ולהישאר ללא ביטוח סיעודי דווקא בגילם המבוגר.

"חברה הנוהגת בחזירות כלפי קשישה אינה חברה הוגנת והמדיניות הנוכחית של הממשלה היא מדיניות חזירות הפוגעת בחלשים" אומרים ראשי הסתדרות הגמלאים.