פעוטה בת חצי שנה שנשכחה היום (שני) ברכב של אביה, חולצה כשהיא במצב אנוש ומתה במרפאה מקומית בעיר הבדואית.



במשטרת תחנת רהט התקבלה בשעות אחר הצהריים הודעה מהמרפאה לבריאות הילד ברהט, אודות פעוטה כבת חצי שנה שהובאה על ידי אביה כשהיא במצב אנוש, ושם נקבע מותה. משטרת העיר פתחה בחקירה.



הפעוטה היא בת למורה לחינוך מיוחד, תושב צפון הארץ, העובד באחד מבתי הספר היסודיים בעיר הבדואית בדרום.



ביולי השנה נשכחה ילדה כבת שלוש וחצי ברכב והובאה למרפאת אבו גבאר ברהט כשהיא מעורפלת הכרה. חובשים ופרמדיקים של מדא פינו  אותה במצב בינוני לחדר הלם בית חולים סורוקה.



חודש וחצי קודם לכן, ננעלה תינוקת כבת שנתיים בתוך רכב ברחוב הרא"ה ברמת גן. היא חולצה במצב טוב על ידי אזרחים ששברו את חלון הרכב. באותו יום שכח אב את בתו בת השנה ושמונה חודשים ברכב שלקח את אחותה בת השש לבית הספר. 


לאחר שהוריד את בתו הגדולה יותר, המשיך בנסיעה אלא שלרוע מזלו, שכח להוביל את הפעוטה לפעוטון בו היתה אמורה לשהות והמשיך בדרכו הביתה, החנה את הרכב בחניה, ועבר לרכב המשמש אותו ובעצם המשיך למקום עבודתו, כל זאת כשהוא לא יודע שהפעוטה נמצאת ברכב הנעול שבחנייה. 

361 מקרים בשבע השנים האחרונות

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008 ל- 12/2015 דווח בתקשורת על 361 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 401 ילדים. 18 מן המקרים האלו הסתיימו במות הילד. מתחילת שנת 2015 מתו שני ילדים כתוצאה משכחה ברכב.



• מבין כלל המקרים שתועדו, כ-61% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ-38% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב וכ-1% שריפת רכב.


• מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי (85%), אולם תועדו גם מקרי השארת ילדים או הילכדותם ברכבי הסעות (10%), באוטובוס (5%) וברכבת הקלה (1%).


• קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 4-0 (כ-71% מכלל המעורבים בהיפגעות).


• כ-71% מן המעורבים היהם בנים וברוב המקרים (כ-93%) בהם דווח על המגזר אליו השתייך הילד, היו הנפגעים יהודים.


• כ-59% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי-ספטמבר.