שתי פרשות  - שני בכירים בחופשה כפויה.מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך החליט היום (שלישי) להוציא לחופשה כפויה את תנ"צ גיא ניר, מי שעומד לכאורה מאחורי הגשת התלונה כנגד ראש חטיבת המודיעין של להב 433 ניצב ריטמן החשוד בביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית של קצינת משטרה באירוע שהתרחש לפני כחמש שנים. ההחלטה של אלשיך התקבלה שעות אחדות לאחר שנכנס ריטמן לחקירה נוספת במספר במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בעניינו, וללא קשר ישיר לאותה הפרשה.

רנ"צ אלשיך, קיבל את ההחלטה לנוכח הממצאים החמורים שנחשפו במסגרת דוח בדיקה מקדמי שערך ניצב דוד ביתן ראש את"ל שהונח אתמול בערב על שולחנו, וממנו עולים חשדות לעבירות משמעת חמורות והתנהלות בלתי כשרה בלשון המעטה המיוחסת לכאורה לתנ"צ ניר.
 
חשוב להדגיש כי ועדת הבדיקה מונתה בעקבות תלונות שהגיעו אל מפקד להב 433 ולנוכח חשדות כי ביחידת המודיעין של להב התבצעו פעולות בעייתיות כביכול. עוד נציין, כי במהלך הבדיקה הוגשה התלונה במח"ש כנגד ניצב ריטמן, וזאת בעידודו והובלתו של תנ"צ ניר. 
 

יזומן לשימוע בנוגע להמשך שירותו במשטרה


למעריב אונליין נודע כי הממצאים מצביעים על פי החשד על ניהול מערכת יחסים בין מפקד לפקוד, שלדעת הבודקים הובילה לגיבוי חסר תקדים ביחס לקבלת החלטות בתוך החטיבה, ומינויים שבוצעו ויש מקום לתת עליהם את הדעת כיצד והאם בוצעו על פי הנהלים. 

כמו כן, מעורבות יתר של הפקודה בהחלטות שהתקבלו בחטיבה באופן המעלה תמיהות. עוד עולה כי מי שמינתה את ועדת הבדיקה כבר בחודש אוקטובר היא ניצב גילה גזיאל, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה. נדגיש, כי התלונה כנגד ניצב ריטמן הוגשה רק בסוף נובמבר, היינו הרבה אחרי תחילת הבדיקה של הוועדה בראשות ניצב ביטן. 

ללא קשר לחקירה במח"ש החליט המפכ"ל לנוכח אותם ממצאים להוציא כאמור, את תנ"צ ניר לחופשה כפויה ובמהלכה הוא יזומן לשימוע בנוגע להמשך שירותו במשטרה. "בתום הבדיקה ועם השלמת המסקנות הסופיות יועברו כלל החומרים לבחינת מח"ש", ציינו במשטרה.
 

וללא קשר, חוקרי המח"ש זימנו אליהם היום  את ניצב ריטמן במטרה לעמת אותו בעיקר עם עדותו של מפכ"ל המשטרה לשעבר רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו, שמסר השבוע עדות פתוחה לגבי מה ששמע בעבר מהמתלוננת, וכן עם עדויותיהן של שתי שוטרות שלטענתן שהו ברכב בחניון שאליו הגיעו ריטמן והמתלוננת ואשר שם לכאורה ניסה לנשקה בכוח. 
 
מפקד להב אמור לסיים בימים הקרובים את החופשה הכפויה מהעבודה אותה האריך לבקשתו של המפכ"ל הנכנס רנ"צ רוני אלשיך בשבוע, ולא מן הנמנע כי הוא ייאלץ להמשיך את החופשה במספר ימים כדי לאפשר למח"ש להשלים את החקירה ולגבש את הממצאים והמסקנות.
 
בינתיים התקבל אתמול בערב בלשכת המפכ"ל דוח הבדיקה בראשותו של ניצב דוד ביתן ראש את"ל שחושף חשדות להתנהלות בלתי כשירה המיוחסות לתנ"צ בלהב 433, שעומד לכאורה מאחורי הגשת התלונה כנגד ניצב ריטמן.
 
דוח הבדיקה אינו קשור לתלונה האמורה אולם, ניצב ריטמן טוען בדבקות כי הגשת התלונה נגדו הינה תולדה של הליך הבדיקה שנעשה על ידי ניצב ביתן והממצאים שעלו במהלך אותה בדיקה שבפני חבריה העיד.
 
בכל מקרה בכוונת רנ"צ אלשיך לבחון את ממצאי הדוח ולפעול בהתאם מול הקצין המבוקר בו וכן הקצינה.