ח"כ שרן השכל (ליכוד), שננשכה בשבוע שעבר על ידי קאיה, הכלבה של משפחת נתניהו, הניחה היום (ראשון) על שולחן הכנסת הצעת חוק לשינוי תקנות ההסגר של כלבים, שמטרתו למזער, ככל שרק ניתן, את משך הזמן שבו מצוי בעל החיים בבידוד.



"משפחת נתניהו נאלצה לקחת את קאיה, הכלבה המשפחתית, להסגר וטרינרי. כמו כל אזרחי ישראל, נאלצו גם הם לדווח על נשיכת הכלבה ולהתמודד עם הוראות החוק", אמרה השכל ופירטה מה הניע אותה להגיש את הצעת החוק. "לפני שבועיים פנו אלי מהפינה "מחוקקים מהבית" שבערוץ הכנסת, במסגרתה אזרחים מציעים הצעות חוק לחברי הכנסת. בפינה הוצע לי לפעול לשינוי תקנות הסגר כלבים בכובעי כמחוקקת, אך גם כאחות וטרינרית בהכשרתי. מאז, אני עובדת על הצעת חוק לשינוי התקנות, וכמובטח בראיון, אגיש אותה היום".



לדבריה, הצורך בשינוי החוק להסגר כלבים הוא ברור. היא הוסיפה כי לא רק שלעיתים החוק מנוצל לרעה, החוויה של עשרה ימים בהסגר אצל הוטרינר העירוני היא כשלעצמה טראומטית, ואף עלולה להחמיר טראומות קיימות, בעיקר אצל כלבים שאומצו לאחר התעללות.



כזכור, קאיה אומצה על ידי משפחת נתניוה לאחר שננטשה על ידי בעליה הקודמים. אתי אלטמן ממייסדי "תנו לחיות לחיות", סיפרה על קאיה כי "בני משפחת נתניהו עשו מעשה חשוב מאין כמותו ולקחו לביתם כלבה מבוגרת וחולה. הם מטפלים בה במסירות. אני יודעת כמה כלבים מבוגרים ננטשים באכזריות על ידי הבעלים שלהם. תאמינו לי שאף אחד אחר לא היה לוקח אותה", כתבה בפוסט בפייסבוק.



בתקרית המדוברת קאיה נשכה את ח"כ שרן השכל ואת בעלה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אור אלון, בטקס הדלקת נרות לחברי סיעת הליכוד בבית ראש הממשלה. שניהם קיבלו טיפול רפואי במקום.




ידה החבושה של ח"כ שרן. צילום: מתוך ערוץ הכנסת


לפי תיאור של אחד הנוכחים, ראשונה ננשכה חה"כ השכל, שהיא וטרינרית בהכשרתה ושיחקה עם הכלבה קאיה. כנראה שההמון הלחיץ את הכלבה והיא נשכה אותה בזמן משחק. ראש הממשלה ליווה את השכל וחבשו את ידה. מאוחר יותר כתבה השכל בחשבון הטוויטר שלה: "לכל הדורשים בשלומי, כמי שהייתה לוכדת נחשים, ביס קטן מכלב לא מרגש אותי".



לאחר הארוע פירסם ראש הממשלה נתניהו פוסט עצוב בו הכריז על כוונתו לתקן ליקויים הנוגעים בהסגר כלבים: "נאלצנו בצער למסור את קאיה להסגר, כמתחייב על פי החוק. בעקבות מקרה זה נחשפתי לסוגיית הסגרת הכלבים ומצאתי בה ליקויים שאינם עולים בקנה אחד עם ההיגיון והחמלה", גם הרשת הצטרפה ותרמה את דעתה על הכלבה המפורסמת.