מקרה חמור בבית החולים שיבא: שתי יולדות לקו בזיהום מסכן חיים  מחיידק טורף מסוג סטרפטוקוק מקבוצה  A, לאחר לידה בית חולים שיבא - תל השומר. קיים חשד שהיולדות נדבקו מרופא שהתברר כנשא של החיידק. שתי היולדות שנדבקו בחיידק טורף גם עברו כריתת רחם. 

אצל יולדת אחד שילדה תינוק בלידה רגילה לפני כשבועיים, התפרץ החיידק ארבעה ימים לאחר השחרור מבית החולים, כתוצאה מתקיפת החיידק. אצל היולדת השנייה, שילדה תינוק בלידת ואקום לפני שמונה ימים, התפרץ החיידק ארבעה ימים לאחר הלידה.

 היולדת, שככל הנראה נדבקה בחיידק ברחם סבלה מכאבי בטן ולאחר מכן גם מנגע ברגל ומצבה התדרדר במהירות, והיא אושפזה במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. במצבה חל שיפור מאז והיא כבר איננה מורדמת.
פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, סיפרה על תגובת בית החולים למקרה: "כבר למקרה הראשון התייחסנו בחומרה והתחלנו בברור. בדקנו את כל אנשי הצוות.  לאחר בדיקה אפידמיולוגית מקיפה של הצוות המטפל, התגלה שבין הרופאים יש נשא לחיידק הטורף מסוג סטרפטוקוק מקבוצה A. הרופא קיבל טיפול אנטיביוטי כנגד החיידק ונשלח לביתו לחופשת מחלה. לגבי היולדת השנייה, חשדנו ברגע שהייתה במצב לא טוב שמדובר בחיידק סטרפטקוק A, לקחנו דגימה מהרחם והרגל ועשינו תרבית". 
מה הסכנה שבהידבקות בחיידק?

"זה חיידק שכיח, אבל במצבים מסוג זה הוא מסוכן ואף יכול לגרום למוות".
 
מה שלום התינוקות של היולדות?
"שני התינוקות של הנשים שנדבקו בחיידק נבדקו והם בריאים"
 
חוץ מהצוות בדקתם גם יולדות?
"בדקנו עשרות יולדות, ובהן כל היולדות בהן טיפל הרופא. חמש מהן העידו על תופעות שעשויות להעיד על חיידק. היום לקחנו מהן משטח". 
 
עד כמה שכיח החיידק הזה?
"הוא מוכר ושכיח בדלקות גרון ופחות שכיח ברקמות רכות בגוף ובדם. כשהוא חודר לרקה תת עורית הוא מתפשט וגורם לנמק אברים, וללא ניתוח החולה עלול למות". 

משיבא נמסר בנוסף כי "הזיהוי המדויק של החיידק טרם הושלם וכל הצעדים שננקטים הינם אמצעי מנע הנובעים מאחריות מלאה של שיבא למטופליו. שיבא ימשיך לעדכן את הציבור בשקיפות מלאה בכל ממצאי החקירה האפידמיולוגית. כמו כן נמסר דיווח מלא על האירוע למשרד הבריאות".