חשד לעבירות שוחד ומין במועצה האזורית מטה יהודה שבאזור ירושלים. המשטרה עצרה היום (שני) לפנות בוקר 12 חשודים ועיכבה שמונה נוספים בהם בכירים במועצת מטה יהודה בגין מעורבותם לכאורה בפרשה שעניינה שוחד, מרמה, עבירות מס ועבירות נלוות. שניים מהחשודים ביניהם בכיר מאד במועצה מעורבים כך עולה גם בעבירות מין.



במהלך חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים התחקו החוקרים אחר מערכת מאורגנת היטב, אותה ניהל על פי החשד בכיר במועצה ביחד עם אחרים ואשר בנתה נורמה לפיה נהנים קבלנים ויזמים בהעדפה וקידום ענייניהם כל זאת בתמורה לשוחד.



עוד עולה כי המעורבים ביצעו על פי החשד עבירות מרמה, רישום כוזב, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. במשטרה חוקרים חשד לפיו בעל החברה הקבלנית שנעצר גם הוא, מעורב גם הוא בעבירות מרמה ועבירות נוספות לחוק ההגבלים העסקיים. החקירה הסמויה העלתה חשד לפיו הבכיר במועצה ביצע שורה של עבירות מין במספר נשים. 



בשעות הבוקר ערכו החוקרים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, תפסו מסמכים ומחשבים כמו גם במשרדי המועצה והחברה הקבלנית. במהלך החיפושים נתפסו רכוש וחשבונות בנק לצורכי חילוט.



את החקירה ניהלה המשטרה בשיתוף פעולה מלא עם רשות ההגבלים העסקיים ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בליווי פרקליטות ירושלים ופרקליטות תל אביב למיסוי וכלכלה. כיוון שהחברה הקבלנית נסחרת בבורסה, מתבצע תיאום מול הרשות לניירות ערך.



מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר: ״המועצה מספקת שירותים לכ-50 אלף איש ב-57 ישובים, ותמשיך לעשות כן על פי תכניות עבודה מסודרות ומאושרות. התושבים ימשיכו לקבל את השירותים הטובים להם זכו עד היום. בשעה זו אנו מחזקים את ידי עובדי המועצה שעושים לילות כימים לטובת שירות הציבור. אוכלוסיית מטה יהודה - בני מושבים, ישובים קהילתיים, ישובים ערביים ובני קיבוצים - מגובשת ומלוכדת והוכיחה בעבר יכולת להתאחד ולצלוח משברים, וכך יהיה גם הפעם. המועצה תשתף פעולה עם גורמי החקירה בצורה מלאה. אנו מצפים לסיומה המהיר ולחזרה לשגרה מלאה".