עובדי המעבדות הרפואיות במערכת הבריאות שובתים היום (רביעי). העובדים נמצאים בסכסוך עבודה ממושך, בגלל קריסת המעבדות הרפואיות. הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים הכריזה על סכסוך העבודה בגלל תנאי השכר שלא עודכנו זה עשרים שנה. מסיבה זו, השכר שניתן לעובדים, גם לבעלי תארים מתקדמים, הוא נמוך, ובמקרים רבים אינו גבוה יותר משכר מינימום.



ד"ר טליה מזרחי, עובדת בכירה במעבדה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים מאיר, סיפרה: "אחרי שמונה שנות עבודה במעבדה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים מאיר, שלושה תארים אקדמיים ואין ספור חולים שהייתי שותפה להצלת חייהם, המשכורת הבסיסית שלי היא 5,222 שקל לחודש – 42 שקל לשעה. ללא תוספות השכר שאני מקבלת עבור הכוננויות, השעות הנוספות, התואר השלישי, גמולי ההשתלמות ועוד, הייתי פשוט גוועת ברעב".



בגלל תנאי השכר וקיצוץ בתקנים, המעבדות הרפואיות נמצאות על סף קריסה, מחצית מהעובדים הם בני 55 ומעלה, רבע מהם הם בני 65 ומעלה וצפויים לפרוש בקרוב, אך אין עתודת עובדים שצפויה להחליף אותם.



יו"ר הסתדרות הבכ"מ, אסתר אדמון, אמרה כי "במשך שנים, נהגנו באיפוק ובאחריות מתוך הבנה שהמדינה מכירה בחשיבות של המקצוע שבלעדיו הרפואה ומערכת הבריאות עיוורות לחלוטין והיא לא תיתן למערך המעבדות להגיע לידי קריסה ותפעל לבלום את הידרדרות של המצוקה של עובדי המעבדות. הסכמנו לאורך השנים לתת 200% מעצמנו בשל השליחות שאנו חשים במקצוע, העמסנו על גבנו את האחריות לחיי חולים עד קצה גבול היכולת. לדבריה, "מסתבר שקצה גבול היכולת הוא עניין גמיש בעניי פקידי האוצר גם שמדובר בסיכון חיי אדם".



במסגרת השביתה, המעבדות בבתי החולים הציבוריים, בבתי החולים של כללית ומעבדות בריאות הציבור יפעלו במתכונת שבת ויבצעו בדיקות רק לחדרי המיון. טיפול נמרץ ובדיקות דחופות.