פיגוע דריסה בחווארה התרחש היום (שבת) המחבל נוטרל ונפצע חייל. הפצוע במצב קל, עם חשד לשבר ברגל, פונה לבית החולים "בילינסון". בהמשך שוחרר לביתו לאחר שהתברר שאין לו שבר.  מדובר צה"ל נמסר כי "מחבל ביצע פיגוע דריסה בעמדת בידוק בחווארה. כתוצאה מכך נפצע חייל צה"ל. המחבל נורה על ידי הכוח ומקבל כעת טיפול רפואי בנקודה. החייל מפונה כעת לקבלת טיפול רפואי בבת החולים". לפי מקורות זרים המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הוא מאהר אל-ג'אבי בן 56. 



זהו הפיגוע השני שמתרחש היום: הבוקר בירושלים פלסטיני ניסה לדקור שוטרים, נורה וחוסל. מחקירת המקרה עלה כי מחבל כבן 26 ממזרח ירושלים הגיע מכיוון שער שכם, דרך השער החדש לטיילת שער יפו. בטיילת ישב וארב לקורבנות, ומשהבחין ביהודים עטופים בטלית קם והחל לעקוב אחריהם לכיוון ככר צה"ל. זוג שוטרים שהיו במשימת אבטחה בטיילת שער יפו הבחינו במחבל שעורר את חשדם ועלו בעקבותיו לככר צה"ל. שם ניגשו לעבר החשוד במטרה לבדוק אותו, אז לבקשת השוטר החשוד מסר לו תעודת זהות והכניס את ידו השניה לכיס פנימי במעילו. השוטר צמצם טווח ותפס את ידו של החשוד שנאבק עימו. המחבל הצליח לשלוף את ידו כשהוא אוחז בסכין. השוטרים נסוגו לאחור, המחבל התקדם לעבר השוטר עם הסכין מונפת וכשלא זרק אותה ביצע השוטר ירי וניטרל אותו. השוטרים שניטרלו את המחבל אמרו כי הם "שמחים שהצלחנו לשים ידנו על המפגע לפני שהספיק לפגוע במתפללים שנמצאים באזור". 


פיגוע בסילואד

אתמול בוצע ניסיון דריסה כנגד לוחמי משמר הגבול במהלך פעילות מבצעית בכפר סילוואד ליד רמאללה. המחבלת שעטה לעבר הכוח, שזיהה את המתרחש, הלוחמים תפסו מחסות וביצעו ירי מדויק לעבר המחבלת, שמותה נקבע בזירה.



כלי תקשורת פלסטינים פרסמו כי המחבלת שביצעה את ניסיון הדריסה בסילוואד, צפונית לרמאללה, היא מהדיה חמאד בת 40 ואם לארבעה. במקביל, בהתפרעויות בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, דיווחו מקורות פלסטינים כי צעיר תושב רצועת עזה נהרג מאש חיילי צה"ל. מוקדם יותר היום, שלושה בני אדם נפגעו מיידוי אבנים אל עבר אוטובוס של ארגון "שוברים שתיקה" באזור דרום הר חברון. האוטובוס, אשר ניזוק בעקבות המעשה, יצא לסיור מטעם האוניברסיטה העברית. הפצועים טופלו כשמצבם הוגדר קל. בין הפצועות, צעירה כבת 23 עם שריטה קלה שנגרמה משברי זכוכית.