שלושה בני אדם נפצעו היום (שני) בפיצוץ ברכב ברחוב שמעון פרס בראשון לציון. אדם אחד נפצע אנוש, אדם נוסף נפצע באורח קשה ומצבו של הפצוע השלישי מוגדר בינוני. הרקע לאירוע הוא פלילי. הפצועים מוכרים למשטרה, מדובר בתושבי נתניה הקשורים לארגון פשיעה בעיר. חברי ארגון הפשיעה הגיעו לראשון לציון מפני שחברתו של אחד מהם מתגוררת בעיר. תוך כדי הנסיעה התפוצץ המטען והביא לפציעתם. בתוך כך נפתחה חקירה ונבדקת האפשרות כי מדובר במטען שהוצמד לרכבם של חברי הכנופיה או שמדובר במטען שנשאו עמם והתפוצץ בטעות. 



הפצועים הם ראש קבוצת פשיעה באזור נתניה ושני אחים נוספים מנתניה שנפצעו באורח אנוש וקשה. אחד מהפצועים קשה הוא מצמד אחים שקשורים לראש הכנופיה שנמצאת בסכסוך עם כנופיה אחרת. ראש הכנופיה שנפצע קשה הוא ברוך בוקל, ושני האחים שנפצעו הם פאלח שנפצע קשה, ואחיו גבי פאלח שנפצע אנושות. 



לפני כחודשיים בוצע ניסיון חיסול של אחד מהפצועים קשה שהוא ראש הכנופיה, בשעה שרכב ניגח את אופנועו. שניות לאחר מכן כשהוא שרוע על הקרקע, הגיע אחר חמוש באקדח, אולם ככל הנראה מעצור בנשק מנע ממנו את החיסול של הפצוע. הפצוע התעשת תוך כדי מאבק במי שניסה לחסלו, הצליח לגבור עליו וגרם לו להימלט. הפצוע המתין כשהוא אחז בידו באקדח של מי שניסה לחסלו.



חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבתי החולים. צעיר בן 24 נפצע קשה וסובל מחבלות קשות מאוד בגפיים, הוא פונה לבית החולים תל השומר. פצוע נוסף בן 32 נפצע באורח קשה וסובל מחבלות בגפיים התחתונות. פצוע שלישי, בן 25, סובל מחבלות בבטן.



פאראמדיקים של מד"א, זיו קליינברט ועקיבא אושרי, שהגיעו למקום סיפרו: "מחוץ לרכב שכבו על הכביש שני גברים כבני 32 ו-24 כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפציעות קשות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים ופינינו אותם לבי"ח אסף הרופא ותל השומר. בסמוך אליהם שכב גבר נוסף כבן 25 שהיה בסמוך למקום האירוע בזמן הפיצוץ, הענקנו גם לו טיפול רפואי והוא פונה במצב בינוני לבי"ח אסף הרופא כשהוא סובל מחבלה בבטן".



ניסיון חיסול בראשון לציון. צילום: דוברות מד"א
ניסיון חיסול בראשון לציון. צילום: דוברות מד"א



כזכור, בחודשים האחרונים התרחשו מספר אירועים פליליים, אשר רק במזל לא פגעו בחפים מפשע. לפני פחות מחודש התרחש פיצוץ רכב בנס ציונה, שם נפצע אדם באורח קשה. על פי המשטרה, מדובר באחד מהאנשים אשר מקורבים לארגון הפשיעה של משפחת מוסלי. הפיצוץ, אשר נקלט במצלמות, התרחש במקום מרכזי בעיר, סמוך לתחנה המרכזית.



עוד אירוע, שגם כן תועד, היה פציעתו של אדם, אשר מוכר למשטרה, ששהה במכונית והוריד את בתו דקה לפני הפיצוץ. בסרטון שצולם לאחר מכן, נראית הילדה חוזרת אל מקום האירוע, אך מורחקת על ידי עוברים ושבים.