בעקבות הרשעתו הסופית של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הצפוי לרצות עונש מאסר של שנה וחצי, פנתה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה להסיר מתערוכה המוצגת בכנסת תמונות של אולמרט. מדובר בתערוכה הנקראת "ראש הממשלה בנעלי בית" המציגה תמונות מחייהם של ראשי ממשלות ישראל וממוקמת במקום מרכזי ובולט במשכן הכנסת.



במכתבה אמרה ח"כ מועלם-רפאלי כי "עם הכרעת דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אין זה ראוי כי תמונותיו יזכו לנוכחות בולטת בבית הנבחרים של העם היהודי, זאת בדומה לנשיא לשעבר משה קצב שתמונתו אינה מופיעה לצד נשיאי ישראל בעבר".



עוד הוסיפה כי "כאשר אדם המכהן בתפקיד הבכיר והמשפיע ביותר על מדינת ישראל מורשע בפלילים ומושלך למאסר אין להתהדר בו. נוכחות תמונותיו באחת הנקודות הבולטות והמרכזיות בכנסת אינה מוסיפה כבוד לבית הנבחרים הישראלי, על כן מבקשת להסיר את תמונותיו של מר אולמרט מהמיצג".



יצוין כי בעבר הופנתה דרישה דומה לבית הנשיא להסיר את פסלו של הנשיא השמיני משה קצב בעקבות הרשעתו במעשי אונס ושליחתו לכלא ל-6 שנות מאסר. הנשיא התשיעי שמעון פרס דחה את הפנייה והסביר כי אין לשכתב את היסטוריית משכן נשיאי ישראל לטוב ולרע.



מהכנסת נמסר בתגובה: "הנושא נבדק, ועם כל הצער שבדבר, לא ניתן לשכתב את ההיסטוריה. אהוד אולמרט היה ראש ממשלה בישראל".