היום התקיימו בכעשרה תיכונים ברחבי הארץ, שעור ספרות שביקש להתריס ולעורר דיון נוקב בנושא  ספרה של דורית רביניאן, "גדר חיה". המורים דנו עם תלמידיהם בנושא: "ספרות בלתי  מוסרית"- האם יש דבר כזה?". 



"בדיון העלינו  שאלות חשובות: האם טקסט ספרותי מתיימר להיות מוסרי? האם אנחנו מכירים מצבים בעבר בהם טקסט ספרותי גרר המונים לביצוע פשעים או התסיס מרד. ידוע לנו לעומת זאת כי נאומים משלהבי יצרים בהפגנות ענק של פוליטיקאים ומצביאים כן עשו זאת... האם לספרות יש את אותו כוח?",
הסבירה ל"מעריב", אוריאלה ענבר, מורה לספרות מתיכון עירוני ד' ויוזמת המחאה, שהתייחסה אף  לדבריו של  שר החינוך, נפתלי בנט , שטען כי: "בספר מציגים את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה סדיסטים", וגיבה את החלטת המזכירות הפדגוגית, שלא להכניס את הספר בחומר החובה לבגרות.


"תלמידים בחטיבה העליונה של התיכון שבעוד שנה ,שנתיים עומדים לשרת את מדינת ישראל בצה"ל מן הראוי שיהיו אמיצים וברי אוריין ונכונים לעמוד ולהתמודד מול דילמות, ולא דווקא בספרות אלא גם בחיים". 

"אני חושבת שצריכה להיות אמירה להורים, למורים, לתלמידים, שכאשר ועדה של  משרד החינוך מאשרת תכנים מסוימים, מזכירות הפדגוגית לא יכולה לבטל זאת", טוענת מנהלת מהשפלה שהורתה למורות לספרות לקיים שיח על הספר.  

בתיכון "מעיין שחר" ביישוב עין החורש, תתקיים  מחר הפסקה פעילה בנושא, בה תלמידים יוכלו להביע את דעתם, האם צריך להכניס אל  תוכנית הלימודים את הספר. "אנחנו מתכוונים להופיע בתודעה ציבורית ולהשתמש כמה שאפשר בחופש הביטוי על מנת שהספר יכנס לתוכנית הלימודים" מסר מעין גפן, יו"ר מועצת התלמידים של התיכון שאף כתב עם חבריו נייר עמדה בנושא.
 
כזכור, ביום רביעי  נחשפה בכלי התקשורת, החלטת משרד החינוך בנושא ביטול הכללת הצירה בתוכנית הלימודים לחמש יחידות לימוד בספרות, החלטה שעוררה תגובות נזעמות בקרב יוצרים, אנשי חינוך וחברי כנסת כאחד.  יום לאחר מכן הרחיב המשרד את התגובה  והוסיף כי: "דורית רביניאן היא סופרת  ראויה שספריה האחרים נלמדים בהוראת הספרות לבגרות. יודגש כי מורי הספרות רשאים להמליץ לתלמידים ללמוד ולחקור את הספר, במסגרת הערכה חלופית, אולם הם לא יוכלו להיבחן עליו כספר המיועד לבחינת הבגרות החיצונית".