מחדל בריחתו של האסיר ירון סנקר: בעקבות בריחת האסיר ירון סנקר מבית החולים "אסף הרופא" בחודש נובמבר האחרון, ועדת חקירה מטעם שב"ס קבעה כי האחראיים למחדל ייענשו, חלקם בפיטורין וחלקם בהעמדה לדין משמעתי.

ועדת החקירה בראשות סגן הנציבה, גונדר אלי גביזון, בדקה את הנסיבות שהובילו לאירוע ואת התנהלות הגורמים שהיו אחראים על החזקת האסיר טרם האירוע ובמהלכו. הוועדה קבעה כי שני הסוהרים שהיו אמונים על השמירה בחדר בית החולים לא היו בקשר עין עם האסיר ולכן התאפשרה בריחתו, וכי סוהר שלישי היה במנוחה ברשות. לצד המסקנות המערכתיות הנוגעות לנהלי ופקודות שב"ס בנושא ליווי ושמירה על אסירים באשפוז, המליצה הוועדה לנקוט גם בצעדים משמעתיים ומנהליים כנגד מספר אנשי סגל.

בריחת האסיר ירון סנקר מבית החולים: שלושה סוהרים הושעו מתפקידם
 
נגד מפקד הלווי וסגנו, סוהרי בטחון מבימ"ר ניצן, נפתחו הליכי פיטורין עקב אי התאמה, סוהר הליווי הנוסף יועמד לדין משמעתי. קמב"ץ בימ"ר ניצן יועמד לדין משמעתי ועיכוב בדרגה, קמב"ץ מחוז מרכז יועבר מתפקידו, יעוכב בדרגתו ותירשם לו הערה מנהלית.לרמ"ח אבטחה נציבות ומש"ק אג"מ מחוזי יירשמו הערה מנהלית, מפקד בימ"ר ניצן יועבר מתפקידו ולא ישמש מפקד בית ספר לסוהרים למשך שלוש שנים, וכן תירשם לו הערה מנהלית. ולמפקד המחוז, לסגנו ולקמ"ן המחוז ייערכו ראיונות פיקודיים. ההחלטות נמסרו לכל המעורבים.

חופשה כפויה


עוד קודם לכן, ב-18 בנובמבר הושעו מתפקידם שלושת הסוהרים שהיו מעורבים באירוע בריחת האסיר ירון סנקר מבית החולים אסף הרופא. "בעקבות ממצאיה הראשונים של ועדת החקירה, נמסרה הודעה על הוצאתם לחופשה כפויה של שלושת הסוהרים המעורבים באירוע הבריחה מבית החולים. בהתאם לממצאיה הסופיים של החקירה לגביהם, יבחנו המשך ההליכים המשמעתיים והמנהליים", כך נמסר אז מהשב"ס.
 
כזכור, מחדל אבטחה חמור הביא לבריחתו של ירון סנקר, שנידון בעבר לשני מאסרי עולם, ושימש כרוצח שכיר בעולם התחתון. סנקר נמלט מבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, שם אושפז לאחר שביתת רעב של מספר שבועות. זמן קצר לאחר מכן הודיע שירות בתי הסוהר כי האסיר הנמלט נתפס על ידי כוחות המשטרה בעיר באר שבע.
האסיר הנמלט ירון סנקר נלכד על ידי המשטרה בבאר שבע
 
סנקר, שהורשע ברצח ושוד מזוין, נמלט מבית החולים כשעל גופו בגדים של בית החולים ולראשו כיפה. מאמצי החיפוש התמקדו בסביבות בית החולים, בבאר יעקב הסמוכה וביציאות הדרומיות מראשון לציון. בשבועות שקדמו לבריחתו שבת האסיר רעב במחאה על תנאי הבידוד בהם הוחזק ונחשב לאסיר מסוכן מאוד. הוא שבת רעב כמעט 80 ימים, אך עדיין נחשב לעבריין עם רמת סיכון גבוהה ביותר.
 

ניסיונות התנקשות

 
בשנת 2003, לאחר שני ניסיונות התנקשות הורשע סנקר בשני מעשי רצח וניסיון לרצח, כמו כן בניסיון לשוד. בפסיקת בית המשפט נקבע כי "חומרתו הקיצונית חריגה גם באולם הזה, שיודע תיקי פשע חמורים מן השורה הראשונה". השר גלעד ארדן אמר בעקבות אירוע בריחת האסיר: "מדובר באירוע חמור ביותר שאסור היה שיקרה". 
 
סנקר הורשע ב-15 באוקטובר 2006 ברצח בתשלום של חיים שיבי, וברצח של תומר שבת, ספר מרמת השרון אותה זיהה סנקר בטעות כמי שמשפחת פשע שילמה לו שינתקש בו. 
 
שירות בתי הסוהר דיווח יום לאחר בריחתו כי סנקר, שנשפט לשני מאסרי עולם בעקבות שני מעשי רצח שביצע, נלכד על ידי כוחות המשטרה בעיר באר שבע, לאחר שנמלט מבית החולים אסף הרופא.