עו"ד נחמי פיינבלט, שמייצג את מוחמד מלחם, אביו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי הקטלני בתל אביב, סיפר הערב (שלישי) לחדשות ערוץ 10 כי האב שוחח עם בנו מיד לאחר שנודע לו על הפיגוע.  "אני יודע שהאב מיוזמתו התקשר למספר מסוים ודיווח עליו למשטרה, והיה קשר מסוים. השב"כ והמשטרה יודעים עליו", אמר עורך הדין.  



לדבריו, האב שוחח עם בנו מיד לאחר שנודע לו על הפיגוע, והבן  טען באותה שיחה כי הוא נמצא בכלל בבית החולים תל השומר, שם אושפזה קרובת משפחה אותה הוא מבקר. לדבריו, לאחר מכן אף אחד מקרוביו של המחבל לא היה בקשר עמו. "האב תמיד רצה ללכת החוקית, הוא התנדב שנים רבות במשטרה וחושש מאוד לתפקידו", הצהיר עורך הדין. 



היום החליט בית המשפט השלום בחיפה  להאריך ביומיים בלבד את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של המחבל, שחשוד בעבירות של סיוע לרצח ושיבוש הליכי חקירה.
 
בבית המשפט ביקשו כוחות הביטחון להאריך את מעצרו של האב ב-12 ימים, אולם בית המשפט נעתר לבקשת פרקליטו של החשוד, עו"ד נחמי פיינבלט והורה להאריך את המעצר כאמור עד מחרתיים בלבד. גם מעצרם של באדר מלחם, דודו של המחבל, הוארך ביומיים בלבד ואילו מעצרם של חברו שרקייה איימן תושב מזרח ירושלים ובן דודו אמין מלחם הוארך בשישה ימים.

גורם בטחוני אמר בביקורת על המשטרה כי "ההתפרעות בביצוע מעצרים מכל הבא ליד והשחרור בבית המשפט של חלק מהם לא מוסיף כבוד למשטרה ולא מעצים את המידע שיש לחקירה. לכן, יש להתבסס על המישור המודיעיני ובעבודת שטח עמוקה, ולארוב לכל טעות שתגיע מצידו של המחבל".