חמישה ימים לאחר הפיגוע בבר "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נפתח המקום היום (רביעי) לערב זיכרון והתייחדות עם שני הנרצחים – אלון בקל, שהיה מנהל משמרת בעת הפיגוע ושמעון רוימי, שבא לבלות בו. עשרות הגיעו לערב המרגש, שהתקיים במעמד ראש העירייה, רון חולדאי. על אחד מהשולחנות הוצבו תמונות הנרצחים בפיגוע וכל כל שולחן הוצב דגל המדינה.



"הכאב והטראומה שאנו נושאים בליבנו הם חלק מחיינו פה במדינה הזו. הגעתי לכאן כדי להזדהות עם הכאב הזה ולעודד, לומר לחבר'ה האלה – אנחנו איתכם", ציין חולדאי, "הפיגוע היה כאן, בתל אביב-יפו, אבל הלוויות היו באופקים ובכרמיאל. תושבי תל אביב אינם שונים מתושבים אחרים במדינה הזו ואלה שמדברים על מדינה נפרדת אינם מבינים את המציאות. היו לנו אירועים בעבר וגם הפעם נתגבר. נמשיך לפתח ונמשיך לחיות".



רון חולדאי בבר הסימטא. צילום: אבשלום ששוני



המשתתפים בערב המרגש והעצוב, בהם הבעלים ועובדי המקום ועשרות לקוחות קבועים לצד עוברי אורח, ישבו ולגמו בירה על רקע מוסיקה ושירים עצובים.


"המטרה היא להתחבק ולהתייחד, כי עד עכשיו לא הספקנו", אמר אחד מהבעלים הצעירים של המקום. עם זאת, הוא הבהיר שהבר, שנותר סגור מאז הפיגוע, עדיין לא נפתח. "עדיין אנחנו לא מסוגלים לקיים פתיחה מחדש. הכאב עדיין טרי והמשפחות באבל. רצינו להתכנס ביחד ולחזק אחד את השני", הוא הסביר. צעירה, שבאופן קבוע נהגה להגיע בבר "הסימטא", סיפרה: "זה היה הבית השני שלי. הכרתי את אלון".



למקום גם הגיעו אורחים שאינם נמנים על הלקוחות הקבועים של המקום. "הלכתי ברחוב וכשראיתי את ההתקהלות, נשארתי כדי לחזק ולהתחזק", סיפרה אירית, עוברת אורח. אורחת נוספת באירוע אמרה שהגיעה לרחוב דיזנגוף על מנת להדליק נר נשמה לזכר הנרצחים בפיגוע וכאשר ראתה שמתקיים ערב זיכרון לזכרם, החליטה להישאר ולחלוק כבוד.



ערב לזכר אלון בקל ושמעון רוימי בבר הסמטא. צילום: אבשלום ששוני



גם תושבים ותיקים עצרו על רקע נרות הזיכרון הרבים והמוסיקה החרישית. "גדלתי על רחוב דיזנגוף וכאב הלב לשמוע על מה שקרה", סיפר משה. מאז ימי תל אביב הקטנה נחשב לחלון הראווה של הבילויים והתרבות. לאחר שנות דעיכה ארוכות, הרחוב החל להתעורר לפני כשלוש שנים ולאורכו נפתחו עשרות ברים, פאבים, בתי קפה ומסעדות. המראות בימי שישי בערב של צעירים הממתינים בתורים למקום פנוי הפכו לחלק מהנוף של הרחוב המיתולוגי.



בימים הראשונים שלאחר הפיגוע, הרחוב היה כמעט שומם. ביום שני נערך מבצע משותף של העירייה ובעלי עסקים, בניסיון להחזיר את הבליינים למקומות הבילוי בדיזנגוף. במסגרת המבצע, ניתן משקה שני בחינם. הצעירים החלו לחזור לתל אביב, אבל עדיין לא בהמוניהם. "אני בטוח שהרחוב יחזור למה שהיה. החיים חייבים להימשך", העריך באופטימיות בעל עסק בדיזנגוף.