אבי בקל, אחיו של אלון בקל ז"ל, אחד הנרצחים בפיגוע הירי בבר הסמטא בתל אביב, התראיין לערוץ 2 בעקבות חיסולו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע. "היינו באמצע תפילה בבית הכנסת ואשתי נכנסה והודיעה לנו", הוא סיפר על רגע הגילוי. עוד הוסיף כי "אני רוצה להגיד שאנחנו מאוד שמחים שבמהלך המצוד אף אחד מכוחותינו לא נפגע. אין לנו באמת נחמה, לכל מי שהיה במהלך השבעה אמרתי שזה לא מעניין המצוד, העיקר שלא ייפגעו אנשים. אחרי שאתה מתעסק בבלתי נתפס הזה, בלאבד אח, אני רק רוצה לאחל שאף אחד בעולם, יהודים, ערבים ומי לא, לא יחוו את הכאב הקשה הזה. אני רק מקווה שאנחנו, המשפחה החברים וכולם, נוכל להיות חזקים ולהמשיך. אנחנו מאוד מעריכים את התמיכה הלא טריוויאלית של כולם".



"נשאת מלחם החזיק בטלפון של אמין"


רזי שאעבן, אחיו של אמין שעאבן, נהג המונית שהמחבל רצח בעת מנוסתו מזירת הפיגוע, אמר כי החיסול לא יפתור את הבעיה הגדולה: "עד עכשיו הרבה אנשים אצלנו כואבים, אבל החיסול לא יפתור את הבעיה. צריך לפתור את הבעיות לפני שמתחילים לחסל ולהרוג מחבלים, לפני שהורגים אותו צריך להגיע אליו. אפילו אם יש ערבים שיורים אחד על השני. נשאת מלחם החזיק בטלפון של אמין. אני סומך על כוחות הביטחון שהם יודעים לעשות את העבודה שלהם. אמרתי את זה מהרגע הראשון, שבו שמעתי על אח שלי".



ישראל אביטן, אחד הפצועים בפיגוע, אמר כי החיסול ממתיק מעט את הגלולה המרה: "זה לא יחזיר לנו את שימי, ולא את אלון ולא את נהג המונית שנרצח, אבל זה קצת ממתיק את הגלולה המרה. מהרגע הראשון סמכנו על כוחות הביטחון, לא היה לי ספק שהוא ייתפס. קיוויתי שיפגעו בו ושהוא יחיה עד 120 ויסבול מכל רגע. אני רוצה להגיד תודה רבה למשטרה, שכל יום התקשרו להרגיע ועדכנו איך המצוד מתפתח".