עורך הדין נחמיה פיינבלט, פרקליטם של מחמוד מלחם, אביו של המחבל, ושל ג'אודת מלחם, אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף, טוען כי הוא זה שמסר לשב"כ את מיקומו המדויק של המחבל בשעות הבוקר.



לדבריו, "היום בבוקר חייג אלי בן משפחה ומסר לי שאשתו וכלתו פנו עם אור ראשון לאחד הבתים בכפר, בית ריק שלא היו בו תקופה, והם הבחינו כי הבית נפרץ דרך החלון וכי מישהו חיטט בארונות המטבח". עוד מסר פיינבלט, "כשיצאו החוצה מהבית הבחינו באדם שראשו היה מכוסה בקפוצ'ון שחור, הממלא מים לתוך קלקר. הם פנו ושאלו אותו לשמו, הוא הזדהה בשם אחר, והחל להתרחק מהם רגלית. הם זיהו מיד שמדובר במחבל נשאת מלחם ומסרו את הדיווח לבן המשפחה שפנה אליו".



"המחבל לא היה לקוח שלי"


פיינבלט ממשיך: "המחבל לא היה לקוח שלי, אך אביו ובני משפחה אחרים נמנו על לקוחותי וחובת הנאמנות שלי היתה כלפיהם. מילאתי אחר הנחיתם שבמידה ויגיע אלי מידע לגבי נשאת - אעביר אותו לגורמי הביטחון, לשב"כ ולמשטרה. פעלתי על פי הנחיה זו ויצרתי קשר טלפוני עם גורמים בשב"כ. הודעתי להם בעל פה על הפרטים שקיבלתי".



פיינבלט מסכם: "כיוון שלא הייתי בטוח שהמידע יועבר במלואו, ומפאת העובדה שרציתי למנוע מעצר מיותר של אותו גורם שפנה אלי, שלחתי את הודעת הוואטסאפ לאותו גורם בשב"כ כשעתיים לאחר מכן והוא אישר לי את קבלתה. כל ניסיון של גורם אחר לטעון אחרת אינו מענייני. השב"כ ואני יודעים מי העביר להם את המידע האמור".