מעצרם של חמישה חשודים בסיוע לנשאת מלחם, המחבל מדיזנגוף, הוארך היום (שבת) בשלושה ימים. המעצרים החלו פחות מיממה לאחר הפשיטה שבסיומה חוסל המחבל. אחד החשודים הודה בפני חוקרי השב"כ כי דיבר עם המחבל ולא דיווח כי דיבר אותו. להגנתו הוא אמר לפני הדיון "לא הכרתי אותו". חשוד נוסף סיפר כי קיבל שיחת טלפון במהלכה סיפרו לו כי ראו את מלחם אבל לדבריו חשב שעובדים עליו. חוקרי השב"כ והמשטרה יודעים בבירור כי חלק מהחשודים סייעו למחבל ויש עוד כמה שיעצרו ביממה הקרובה כחשודים אקטיביים בסיוע. כרגע נמשכים החיפושים אחרי חלק מהם.



בית משפט השלום בחיפה דן היום בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החמישה החשודים בסיוע ישיר למחבל להסתתר בדרכים כאלה ואחרות. חשד נוסף הוא ידיעה ואי שיתוף פעולה עם המשטרה. עם זאת המשטרה ביקשה מספר ימים כדי לנסות ללמוד דרך העצורים מי עוד מתושבי הכפר שיתף פעולה עם הרוצח.


המחבל ביקר את אחד החשודים

הדרמה היום בדיון התחוללה מיד, עוד בטרם תחילתו. אחד החשודים סיפר כי ביום רביעי האחרון הגיע אליו מישהו, "ככל הנראה המחבל. אבל לא זיהיתי אותו. ממש לא חשבתי שזה נשאת. אתה לא מכיר כל אחד אישית ולכן אמרתי למשטרה שלא זיהיתי אותו ולא הכרתי אותו בכלל".



עצור נוסף שחשוד כי סייע למחבל להתקיים בימים שבהם היה בכפר סיפר כי "מישהו התקשר אליי ואמר לי שראה את נשאת. לא האמנתי לו, חשבתי שמשקרים אותי ולמרות הכל הודעתי למשטרה". עורך דינם של שניים מהחשודים אמר כי רק בהמשך יתברר מדוע נעצרו, אבל ברור לו כי שולחיו רצו לעזור לחקירה ולא לסייע למחבל. "האנשים האלה היו בין הפטיש לסדן בכל הנוגע ליחס שהיו מקבלים ולכן התמהמהו בדיווח" אמרו נציגיהם לפני הדיון.



במשטרה ובשב"כ יודעים לומר בוודאות כי המחבל שחוסל זכה לסיוע אקטיבי מכמה וכמה מתושבי המקום. חלקם אפילו ידועים כחבריו. כמו כן הוא זכה לאספקת מזון וזכה למקומות מסתור חלופיים. המשטרה הבהירה כי היא רק בתחילת החקירה וביממה הקרובה ובמהלך השבוע יהיו מעצרים. מקור משטרתי במחוז הצפוני הדגיש כי מדובר בחקירה שבסופו של יום תחשוף את כל החשודים שסייעו למלחם. "לא צריך את מלחם חי וגם אם חוסל בקרב יריות, אנחנו נגיע לכל אלה שסייעו לו".