"חובתנו להשיב את אמון הציבור בנו, עלינו להגביר מאד את הנוכחות שלנו בחיי הציבור, ועלינו להעלות את רמת השירות שלנו לציבור, על ידי שיפור המקצועיות והקשבה לציבור שלנו" כך פתח היום (שני) השר לביטחון פנים גלעד ארדן, את טקס הענקת דרגות הניצבים לקצינים  שהתקיים בירושלים.

השר ארדן סקר את החשיבה העמוקה בבחירת הניצבים החדשים שיהווה את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה וציטט מהמקורות על בקשת יתרו חותן משה להקמת משטרה.

"יכולנו לחשוב שאנשי מקצוע מוכשרים, מעולים בעבודת השיטור, הם יהיו מומלציו של יתרו למשה. באה התורה ומנמיכה את מבטנו מהצמרות אל השורשים. רק מי שקודם כל שבשורשיו אהבת אמת ושנאת בצע, מתאים להיות שר אלפים ומאות, ורק כך יכולה להתפתח מנהיגות מקצועית  משטרתית ויעילה .

"ההיגיון הבסיסי הזה, הוא גם שהנחה אותנו בהרכבת סגל הפיקוד הבכיר, המתמנה כאן היום, וממנו גם נגזרות, בתמצית, שלוש הציפיות העיקריות שלנו מהמשטרה בעת זו: 'אמון, נוכחות ושירות', ציין השר לביטחון פנים והמשיך כי בכוונתו להעמיק את שירותי המשטרה, להגביר את נוכחות השוטרים במרחב הציבורי תוך שימת דגש על כל אזור ואזור על פי צרכיו והשונות המאפיינת אותו.

השר התייחס לאירוע המחבל מדיזנגוף וציין כי המשטרה לא נזקקה לאותו אירוע כדי לדעת על העבודה הרבה שיש לה מול המגזר הערבי וציין כי הוא נחוש בדעתו להגביר נוכחות במגזר ולשלב בתוך הארגון יותר שוטרים מהחברה הערבית. ארדן סיים במשנתו: "משטרת ישראל עומדת באתגרים רבים ומורכבים באופן מעורר כבוד. אני מאמין במשטרה, גאה בה, ואמשיך לפעול לשיפור בשכר ובתנאי השירות, שיהלמו את השליחות העליונה שהמשטרה מקיימת יום יום". מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, מי שהחליט על שילוב קצינים ותיקים עם חדשים, הוספת קצינים וגימלאים מהשב"כ ומהצבא ציין. 

"אנו נרגשים לגבש סגל פיקוד בכיר חדש למשטרת ישראל, אשר יוביל את הארגון קדימה בשנים הקרובות" אמר רנ"צ אלשייך והוסיף. "בסך הכל מונו שמונה ניצבים לתפקידי פיקוד בכירים. כמו כן, מוקדם יותר הבוקר מונה מפקד חדש לימ"מ וכן מפקדים לתחנות נתניה וקדמה.

"ניצבת פה נבחרת איכותית, ואני שמח לראות פנים חדשות לצד פנים ותיקות, רעננות מול ניסיון רב שנים", הוסיף המפכ"ל. "אני משוכנע שנשכיל להיות גוף מגובש עם אחדות מטרה, שיאפשר לכל משטרת ישראל לצעוד קדימה לעבר היעדים ולשרת יחד נאמנה את הציבור".

המפכ"ל פנה גם הוא למקורות וציין בפני הניצבים את מקור הביטוי "ניצב" שנקבע עם הקמת המשטרה, והוא לדבריו בפסוק ז' במלכים א' פרק ד'. "ושנים עשר ניצבים על כל ישראל". לדבריו מאז, התקן אמנם עלה... אולם ברור כי מקור השם אכן ייצג כבר אז, עוצמה של הנהגה. רנ"צ אלשייך המשיך בדבריו ואמר: "מנגד, כולנו מכירים גם את הביטוי 'ניצב' כמבטא 'דמות שולית בסרט', לא זו אשר סביבה סובבת העלילה. מה שיקבע אם כך או כך, הוא ראשית לכל, מי הם הנבחרים? ולא פחות מכך- איך הם יתייחסו לתפקידם".

לדברי המפכ"ל, המינויים נקבעו על ידו בקפידה רבה ובאחריות וזאת כדי שיוכל עם הסגל הנוכחי להצעיד את המשטרה קדימה. בדבריו, התריע המפכ"ל בפני אפשרות שניצבים יתחילו להציב עצמם במרכז וידאגו לחשוף כל פעולה שלהם:  "תוספת השררה- אסור שתבלבל אותנו חלילה. חברי המתמנים.
ככל שהסמכות מתעצמת- הסיכוי לבלבול חלילה בין שררה ובין שירות, או אם תרצו "עבדות" עולה. זוהי התמודדות יומיומית של מפקד בכיר, עם עצמו ועם ערכיו.

"הוא צריך לזכור בכל רגע נתון לשם מה ניתנה לו הסמכות ולבחון את עצמו, האם הוא מפעיל אותה אכן רק לצורך מימוש ייעוד המשטרה ותוך "ריסון כח"- כאשר זה אכן כך- הוא אכן משרת את הציבור. מהיכרותי אתכם, אני משוכנע שנשכיל להיות גוף מגובש, עם אחדות מטרה שיאפשר לכל משטרת ישראל לצעוד קדימה לעבר היעדים שנגדיר ולשרת יחד נאמנה את הציבור".

זוהר דביר מונה לסמפכ"ל, מפקד מחוז צפון חדש

תנ"צ אלון אסור הועלה לדרגת ניצב וימונה למפקד מחוז צפון; 
 
תנ"צ יעקב (קובי) שבתאי הועלה לדרגת ניצב וימונה למפקד משמר הגבול; 

תא"ל במיל' צבי (צביקי) טסלר גויס בדרגת ניצב וימונה לראש אגף התמיכה הלוגיסטית;

ניצב זוהר דביר מונה לסמפכ''ל. 

ניצב עמוס יעקב מונה למפקד מחוז חוף.

ניצב משה (צ'יקו) אדרי מונה למפקד מחוז תל אביב.

ניצב יורם הלוי מונה למפקד מחוז ירושלים. 

ניצב דוד ביתן מונה למפקד מחוז דרום.

סנ"צ רונן אבניאלי הועלה לדרגת נצ"מ ומונה למפקד תחנת נתניה. 

סנ"צ חיים סרגרוף הועלה לדרגת נצ"מ ומונה למפקד תחנת קדמה.

סנ"צ נ' הועלה לדרגת נצ"מ ומונה למפקד הימ"מ.