שר התחבורה, ישראל כץ (ליכוד) הודיע שתהיה רכבת קלה בתוך באר שבע. במהלך טקס חניכת גשר הולכי רגל סמוך לתחנת הרכבת בבאר שבע, אמר כץ שפרוייקט הרכבת הקלה בבאר שבע יקודם כמה שיותר מהר והוסיף: "בקרוב נתחיל לעבוד על רכבת קלה בתוך באר שבע ואני כבר מכריז שהיא תהיה על שם מי שיזם אותה - 'רכבת דנילוביץ'. הוא ציין תוך שהוא מצביע לעברו של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ.

"אנחנו פועלים כדי לפתח ולקרב את באר שבע למרכז הארץ", ציין עוד כץ, "המושג פריפריה הולך ומאבד את משמעותו". עם זאת, במהלך פגישת עבודה עם דנילוביץ, עלו בעיות של עומסים כבדים בתחנה המרכזית בבאר שבע, בימי ראשון, בעת שחיילים חוזרים מחופשת סוף השבוע וממשיכים מבירת הנגב לבסיסי צה"ל בנגב ובערבה.

כץ הודיע בעקבות הטענות, שהנחה את גורמי המקצוע לפנות לצה"ל למצוא אלטרנטיבות מיידיות לעומס החיילים בתחנה המרכזית בבאר שבע, באמצעות הקמת מערך הסעות בלתי מוגבל מלהבים לבסיסים. במשרד התחבורה הבהירו שעל הצבא יהיה להסית את החיילים לכיוון התחנה בלהבים, שכן בתחנה המרכזית בבאר שבע אין מקום להכיל כמות נוספת של אוטובוסים. הצפיפות גברה מאז מעבר בסיסי הדרכה לעיר הבה"דים, לשם מגיעים חיילים רבים, שלפני כן שירתו באזורים אחרים. "המצב כפי שהוא היו מסכן את החיילים בטיחותית ובטחונית ויש למצוא פתרון ראוי בדחיפות", הזהיר דנילוביץ. 


בתוך כך, כץ הודיע שהחל מהיום (רביעי) יוכל כל סטודנט, המחזיק בכרטיס מנוי סטודנטיאלי , לנסוע גם ברכבת ישראל באותו אזור בו תקף המנוי שברשותו.
במשרד התחבורה ציינו שכרטיס מנוי סטודנטיאלי, סמסטריאלי או שנתי, מקנה כיום הנחה של כ-50% במחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית, בקווי השירות של האוטובוסים העירוניים והאזוריים, בתחום הגיאוגרפי, בו ממוקם המוסד האקדמי של הסטודנט. על פי ההסדר החדש, סטודנטים שרכשו מנויים סטודנטיאליים, יוכלו להתשמש גם ברכבת באזור אליו תקף המנוי וזאת, ללא תשלום נוסף.