שמעון פרס, בן ה-92, לשעבר הנשיא וראש הממשלה, הובהל הבוקר (חמישי) למרכז הרפואי שיבא בתל השומר ועבר צנתור בלבו בעקבות התקף לב קל. מצבו טוב והאירוע הסתיים.
בנו הצעיר של שמעון פרס, נחמיה פרס, אחד משלושת ילדיו ומאנשי הון הסיכון המובילים בישראל ששירת כטייס מסוקי קרב בחיל האוויר, התראיין בשעה 12:00 לרשת ב' באשר למצבו של אביו, ולדבריו אירוע הלב הסתיים, מצבו של פרס טוב והוא אף מרבה בקריאת ספרים.
 

בתו של סטלין


"הוא טיפה עייף, אבל לא משהו חריג", אמר בנו של פרס, חמי. "צוותו הנאמן עשו לו בדיקה די שגרתית, הפרמדיק בדק אותו, ולאחר מכן החליטו להשלים את הבדיקה בבית החולים. הוא עבר התקף לב קל. לשמחתי הרבה, הוא לא איבד הכרה, לא סבל יותר מדי והטיפול היה מושלם ומהיר, לא נגרם נזק ללב. האירוע הסתיים, והוא כרגע צריך לנוח. הוא מאוד לא אוהב את זה שסדר היום שלו לא ממשיך כרגיל, כשהוא הבין שהוא נשאר בבית החולים, הוא ביקש שיביאו לו את ספר על בתו של סטלין. הוא מיד התעניין בתפריט, במה יש לאכול, וגם כעס על כל מי שהגיע, ביקש שיפסיקו לבזבז את הזמן, אמר 'מספיק שאני פה'".

לדברי חמי פרס, אביו היה שמח לדבר עם התקשורת, אך הרופאים לא רוצים שיתעייף. "אנחנו מקבלים המון פניות מהארץ ומהעולם", הוסיף חמי פרס, "מאנשים הדורשים בשלומו. לא היו שום סימנים של פאניקה, אבל אנשים דאגו ורצו לדעת מה קורה, אני מודה לכולם, אני יודע שעוטפים אותו באהבה גדולה, כל אזרח במדינת ישראל, עד המנהיגים. זה מחמם את הלב. מקווה שלא נספק חדשות כאלה".
 

נוזף ברופאיו

חמי פרס המשיך לספר כי אביו התפנה מעט לעבוד, וכי אין צורך להיות צמודים אליו כרגע, לדבריו בזכות רופאו האישי של פרס, רפאל ורדן, הנשוי לבתו, צביה ולדן, "הכל קרה מהר. קיבלנו טיפול מסור, והאירוע הפך למינורי ולא משמעותי. אחרי הצנתור, כל הצנרת פתוחה והדם זורם והלב פועם. הוא בסדר גמור. הוא כבר רוצה לחזור לעבודה, לקרוא, לכתוב. הוא לא מתלוצץ עם רופאיו, הוא נוזף בהם. המנוחה הכי טובה בשבילו היא לקרוא".

בתוך כך, ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, שוחח אף הוא לפני רבע שעה עם יונה ברטל, היועצת הבכירה של פרס, ואיחל לו רפואה שלמה ממנו, ממשפחתו ומציבור עצום שעוקב בדאגה ומאחל לו רפואה שלמה.
בתו, הד"ר צביה ולדן, שוחחה בוקר עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" וסיפרה: "עבר בסדר כולנו בסדר. אין מקום לדרמה. אבא צלצל בבוקר ואמר שהוא שמרגיש לא טוב, שכואב לו. בעלי שאל אותו אם כואב כרגיל והוא אמר שיותר מהרגיל. כיוון שהוא איש שמתלונן במשורה, ועוברות הרבה שנים בין תלונה לתלונה שלו, כשהוא כבר מתלונן צריך לקחת אותו ברצינות".