בלי רחמים: 15 חודשי מאסר בפועל נגזרו על תושב אשקלון שהטיח גורת כלבים בת שלושה שבועות בקיר וגרם למותה. לאחר מכן הוא קבר אותה והבחין באם הגורה, ניגש לעברה והחל להכות את הכלבה באגרופים בראשה. בעקבות המקרה נפתחה חקירה וכתב אישום הוגש נגד החשוד בגין הריגה של בעל חיים והתעללות בבעל חיים. היום (ראשון) בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר בפועל של 15 חודשים, שנה מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס כספי וערבות כספית בה מתחייב להימנע מביצוע עבירה.



המקרה אירע בשנת 2015 - הנאשם, תושב אשקלון בן 37, שב לביתו כשהוא שיכור. על רקע ויכוח בינו לבין אחותו, הוא נטל את גורת הכלבים בת שלושת השבועות שהיתה שייכת לה והטיח אותה בחוזקה בקיר וגרם בכך למותה. לאחר מכן עזב הנאשם כאמור את הדירה וקבר את הגורה. פה הוא לא עצר, חזר לדירה והבחין באחותו כשהיא אוחזת את אם הגורה - ניגש לעברה ותקף את הכלבה. אחותו של הנאשם שנבהלה ממעשיו שחררה את הכלבה על מנת שתימלט על נפשה. 



בעקבות המקרה נעצר החשוד לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט. לאחר סיום החקירה, הועבר התיק לידי מחלק תביעות לכיש שהגישו כתב אישום כנגד הנאשם לבית המשפט. בית המשפט החליט לגזור על הנאשם עונש תקדימי בתחום הענישה כנגד עבירות אלו ואף דחה את המלצת שירות המבחן להליך טיפולי משקם לנאשם. במהלך המשפט נטען על ידי התביעה המשטרתית כי "חברה נאורה נמדדת לא רק ביחס כלפי בני אדם, אלא גם כלפי בעלי חיים, שלא יכולים להתמודד עם בני אדם והם חסרי אונים".



ח"כ איציק שמולי, יו"ר ועדת המשנה לצער בעלי חיים ושדולת בעלי החיים בכנסת התייחס לגזר הדין ואמר: "אני מברך את מערכת המשפט שהחלה ליישם באופן מיידי את החוק שחוקקה הכנסת ביוזמתי להחמרת הענישה על מתעללים בבעלי חיים. יותר מדי שנים התייחסו השופטים בסלחנות רבה כלפי המתעללים ויש כאן שינוי מגמה משמעותי. מי שמסוגל להתעלל כך בגורה חסרת ישע בת שלושה שבועות עוד היה מתעלל בעתיד גם בבני אדם שאינם מסוגלים להתגונן".



ח"כ איציק שמולי (צילום:אורי לנץ)