תגלית בטכניון שתשפיע על טיפול בחולי לב. חוקרים בטכניון הצליחו "להכתיב" לתאי לב את הקצב שבו יפעמו, וזאת באמצעות השפעה מכנית בלבד. ההשפעה הושגה באמצעות 'תא מכני' מלאכותי, המייצר דפורמציות מכניות מחזוריות המדמות תא-לב. תוך זמן קצר הִתאים תא-היעד את פעימותיו לקצב שהוכתב לו. גם לאחר הפסקת הגירוי המשיך התא לפעום במשך שעה שלמה. התגלית צפויה להשפיע על הבנה וטיפול במחלות לב.
צוות חוקרים בראשותה של פרופ'-משנה שלי צליל מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון הצליח "להכתיב" לתאי לב את הקצב שבו יפעמו, באמצעות השפעה מכנית בלבד. "תקשורת בין-תאית חיונית לגדילת התאים והרקמה, להתפתחותם ולתפקודם," הסבירה. "עד כה נהוג היה להניח שתקשורת זו מתרחשת באמצעים כימיים וחשמליים בלבד, אבל אנחנו הראינו כי התא ניחן ביכולות של חישה מכנית והוא מגיב לשינויים מכניים בסביבה".
במחקר הראתה פרופ' צליל יחד עם צוותה כי תאי לב מסתנכרנים זה עם זה גם כשאינם צמודים זה לזה; די בכך שיימצאו על אותו מצע אלסטי, דהיינו רקמת הלב, שכן ההשפעה המכנית "עוברת" דרך המצע. כעת, כאמור, מתברר שהשפעה זו נשמרת גם לאחר הפסקת הגירוי (התא המכני). "במחקר הנוכחי אנו מראים כי אפשר 'לאמן' תא לב מבודָד כך שיפעם בתדירות הרצויה, וזאת באמצעות גירוי מכני של המצע שעליו הוא נמצא. בנוסף אנו מראים כי לתקשורת מכנית תפקיד חשוב בפיזיולוגיה של הלב: היא חיונית לכך שהתאים השונים יתרגמו את האות החשמלי לפעימה מכנית אחידה ומשותפת. המסקנה היישומית היא שהוספה של היבט מכני לקוצבי לב תשפר משמעותית את יעילותם". 

פרופ' צליל השלימה את שלושת תאריה - הראשון בכימיה ומדעי המחשב, השני והשלישי בכימיה פיזיקלית, באוניברסיטה העברית בירושלים וכיום חוקרת חישה מכנית בתאים חיים בפקולטה להנדסת מכונות.