סתיו שפיר ובצלאל סמוטריץ על הפסנתר, איילת נחמיאס ורבין בשירה, יצחק וקנין בגיטרה, עליזה לביא בספינינג וחצי הנגבי בקרטה, אלה היו רק חלק מהאטרקציות שציפו היום לאלפי אזרחים שהציפו את משכן הכנסת לרגל אירועי 67 שנים לכנסת ויובל לחנוכת המשכן. משעות הבוקר הבוקר זרמו אלפים, בהם ילדים, חיילים, עולים חדשים ואחרים למשכן ונהנו ממגוון של אירועים כשבמוקד חברי כנסת בפוזות שהציבור לא זוכה לראותם בכל יום.



בטרקלין שאגאל הפליאו סתיו שפיר מהמחנה הציוני, בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי וטלי פלוסקוב מכולנו בפריטה על קלידי הפסנתר. הקהל קיבל את הביצועים בתשואות רמות. שפיר ליוותה את נגינתה בזמר כשהיא שרה את "השיר על הארץ" ואילו סמוטריץ' השמיע ניגונים יהודיים.



חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תקרית הצעקות עם ח"כ אורן חזן, בחניון הכנסת, הלהיבה את הקהל בשיר "תעשי רק מה שאת אוהבת" של גלי עטרי ואת "יש אי שם" של יוני רכטר, כשהיא מזייפת קלות. "גם בתקרית בחניון וגם בשירה זה הכל בא אצלי מהלב", התוודתה. ביצועים מרשימים הפגינה בשירה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון בביצוע קולי מרשים.



בתחום הספורט משכו את עיקר תשומת הלב חברי הכנסת חמד עמאר (ישראל ביתנו) וצחי הנגבי שהדגימו לקול תשואות הקהל תרגילים בקרטה כשאיתם מתמודד על המזרון גורי אלפי. תרגילים מרשימים בג'ודו הציג ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), ג'ודוקא מקצועי, שהחזיק בתארים אלוף ישראל וסגן אלוף אירופה בג'ודו.



ח"כ חיים ילין (יש עתיד), שהתפרסם כראש המועצה האזורית אשכול בתקופת מבצעי צה"ל ברצועת עזה, הפגין כושר גופני מרשים בתרגילי ספינינג על אופני כושר. אחת הנערות שהשתתפה בשעור ספניניג שהעביר התעלפה מרוב מאמץ. כשנשאל מאין הכושר הגופני שהפגין אמר: "זה מהממשלות הקודמות שדאגו שנגיע לממ"ד ב-15 שניות". אגב על פי לוח הנוכחות רק כמחצית מחברי הכנסת טרחו ובאו היום לאירועי יום הולדתו של בית המחוקקים הישראלי.



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בחגיגות הכנסת. צילום: דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בחגיגות הכנסת. צילום: דוברות הכנסת