בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" היום (שלישי) ב-103FM, השדרנית שוחחה על נתוני אי השוויון הקיצוניים שפרסם ארגון אוקספם. לדבריה, "האם ידעתם שרק 62 אנשים מחזיקים בכמות עושר ששווה ליותר ממה שיש למחצית אוכלוסיית העולם כולה? את הנתון הזה מפרסם מידי שנה מחדש ארגון אוקספם, לקראת הכינוס הכלכלי השנתי בדאבוס".
 
דוידוב המשיכה: "אז תקשיבו למה שאומרת דפני ליף, ובואו נתעצבן עוד קצת. בחמש השנים האחרונות גדלו ההון והנכסים של עשירי העולם ב-44%. במספרים, הגדילה היא ב-542 מיליארד דולר לעומת שאר העולם ובהם העניים ביותר, שההכנסה השנתית שלהם עלתה בפחות משלושה דולר בכל שנה ב-25 השנים האחרונות. זה אמיתי, בפחות משלושה דולר. לפני כשנתיים מספרם של המיליארדרים המחזיקים ברוב הכסף של העולם עמד על 85 בני אדם, כלומר הפערים ממשיכים לגדול, ופחות ופחות אנשים מחזיקים ביותר כסף".


 

התרסקות מצלצלת


דוידוב מתארת את החיים תחת המערכת הקפיטליסטית: "בעולם הקפיטליסטי, שגם ממשלות ישראל פועלות על פיו בשנים האחרונות, העושר מרוכז בידי מספר קטן של גורמים בעלי הון. התיאוריה הכלכלית הרווחת שפירותיו של העושר העצום הזה יחלחלו למעמד הביניים ולשכבות החלשות יותר, לא עומדת בציפיות. הדוגמה להתרסקות המצלצלת ביותר היא נוחי דנקנר".


לאחר מכן, עברה דוידוב לשוחח על כוכב הכלכלה הצרפתי פרופ' תומס פיקטי: "בסך הכל בן 44, הוא ניפץ את התיאוריות הקפיטליסטיות האלה בספרו המצוין 'הון במאה ה-21'. בראיון למוסף 'כלכליסט' לפני כשנתיים אמר שחלוקת העושר היא בעיה מכרעת וגורלית, שאנחנו צריכים להתעורר ולפעול בנחרצות, אחרת התוצאות יהיו מבעיתות".
 
דוידוב עברה להסקת מסקנות: "אז יש עשירי עולם, ויש את כל השאר שמתקשים לקנות דירה, לקנות אוכל במחירים מופקעים, לדאוג לעצמם לבריאות סבירה, לתת חינוך שוויוני לילדים. שימו לב שבישראל אי השוויון מעמיק יותר ביחס למדינות רבות בעולם המערבי. המסקנה העגומה מכל הנתונים המייאשים הללו היא שאיש ממנהיגי העולם הקפיטליסטי וכך גם אצלנו, לא מתכוון באמת לשנות משהו בשיטה. העשירים ימשיכו להרוויח עוד הון על חשבון אלה שימשיכו לגרד את התחתית, ולחפש את האפסים של המיליארדים".