ישראל דורגה כאחת המדינות הכי לא שיוויוניות בעולם המערבי, על ידי 16,200 אישי ציבור וכלכלה מובילים בעולם, לקראת הכינוס הכלכלי השנתי בדאבוס. 


לא שזה מפתיע כל כך, זו פשוט רק עוד תוספת אינפורמטיבית לנתונים של "איפה הכסף", שמחזקים עוד את מה שאנחנו כאן מתריעים מפניו מידי יום. אז אדוני ראש הממשלה, כשתהיה על המטוס בדרך לכינוס הכלכלי החשוב בדאבוס שבשוויץ, תחשוב על כמה תשובות אינטליגנטיות שבוודאי תדרש להשיב עליהן שם.



כיון שאתה גם איש כלכלה מבריק שהרי כבר הצלת את כלכלת ישראל בעבר, ניראה אותך משיב על כמה שאלות שלא בדיוק מתיישבות עם ההגיון הסביר:


למשל- למה במדינה מצליחה שדורגה על ידי אותם אישי ציבור וכלכלנים ידועי שם כמדינה בעלת השגים טכנולוגיים מרשימים בתחום ההייטק והתעשייה, הפערים בין עשירים לעניים רק הולכים ומעמיקים. או איך זה שיותר מ-80% מהמשפחות העובדות בישראל מוגדרות עניות, ונאלצות לוותר על שרותי בריאות חיוניים כולל טיפולי שיניים, וחלקן אף יחיו לעיתים ללא חשמל וטלפון כי לא הצליחו לעמוד בתשלומים החודשיים? או איך זה שדירה לזוג צעיר היא חלום שהולך ומתרחק?



אדוני ראש הממשלה, איך תסביר לבכירי הכלכלנים בעולם, כמי שמעודד אנשים לצאת לעבודה במקום לקבל קיצבאות כחלק ממדיניות שמרנית, לגיטימית, התומכת בכלכלה חופשית על פי עקרונותיך, ששני בני זוג עובדים הם עדיין עניים? את התשובות שמענו עכשיו מהפרופסור ירון זליכה, ראש בית הספר לראיית חשבון בקריה האקדמית אונו.



אז כמי שידוע גם כנואם מצוין, כמסביר לאומי ואשף בהישרדות פוליטית, נישמח לשמוע ממך מה אתה בדיוק מציע לאנשים שאין להם תקווה. חלק גדול מהם אגב גם נענו לקריאה שלך ביום הבחירות, ורצו להצביע עבורך בהמוניהם.