פשע שנאה בירושלים: כתובת נאצה ולצידן סכין נמצאו היום (חמישי) מחוץ לביתו בירושלים של פרופסור יעקב מלכין, ראש המכון ליהדות חילונית. מלכין, מרצה בכיר במכון "תמורה", גילה על הקירות החיצוניים ועל דלת ביתו, כתובות הכוללות פסוקים ומגן דוד בנוסף הוצמדה מעטפה ממוענת ולידה סכין עליה נרשם "שמות טז׳ יד-טו". כוח משטרה הגיע למקום ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.



על המדרכה סמוך לבית רוסס מגן דוד בצבעי כחול ואדום, על גדר הבית רוסס: "שמות ט"ז י"ד-ט"ו", "מחיית עמלק" וכן "תהלים קל"ט כ"א-כ"ב". מלכין הוא סופר ומחזאי, הוגה באתיקה הומניסטית חילונית יהודית. 



התנועה הרפורמית מסרה בתגובה לאירוע: "גל הקנאות והאלימות הדתית לא ירתיע את כל העוסקים בטיפוחה של יהדות פלורליסטית. המעשה האלים שכוון הפעם הזו כלפי פרופ' מלכין וארגוני היהדות החילונית, רק מוכיח את הצורך הדחוף בקידום חופש הדת והמצפון בישראל".



כזכור, ביום ראשון אותרו כתובות שרוססו על כנסיית "דור מציון" בירושלים. במהלך משימת אבטחה של שוטרי סיור ממרחב דוד אותרו כתובות שרוססו בטוש שחור על גבי קיר בהוספיס בעיר העתיקה וכן על קיר חיצוני של הכנסייה. שני קטינים נעצרו בחשד למעורבות במשעה.



כתובות נאצה מחוץ לביתו של פרופ' יעקב מלכין
כתובות נאצה מחוץ לביתו של פרופ' יעקב מלכין



מגן דוד שרוסס מחוץ לביתו של פרופ' יעקב מלכין
מגן דוד שרוסס מחוץ לביתו של פרופ' יעקב מלכין