יו"ר מגה אביגדור קפלן הודיע כי יחזיר את הבונוס שקיבל ויחלק אותו לעובדי הרשת הקורסת, כך נחשף הערב (חמישי) בחדשות 2.



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך לאחר מכן את קפלן על הודעתו. ניסנקורן ציין כי ההסתדרות תדאג להסטת הכסף לטובת עובדי מגה ותמשיך במלאכתה להצלת החברה ועובדיה המסורים.



השבוע נחשף בחדשות 2 הבונוס המנופח שאושר לקפלן, פחות משבוע לפני קריסת מגה על סך 560 אלף שקל, סכום בשווי 7 משכורות. הדבר גרר ביקורת ציבורית ותקשורתית חריפה והערב הודיע קפלן כי הוא ימסור את הבונוס להסתדרות שתחלק אותה לעובדי "מגה".
 

"אני מועסק על-ידי אלון חברת הדלק לישראל 'אלון ישראל' ומקבל ממנה את משכורתי האחת והיחידה עבור כל התפקידים שאני ממלא בקבוצה זו", כתב קפלן בתגובה לפרסום, "הבונוס שניתן לי על-ידי אלון ישראל נקבע ואושר על-ידי הדירקטוריון שלה ושולם על-ידה. אלון ישראל היא חברת-האם של חברת-האם של מגה – רבוע כחול. ממגה לא קיבלתי תמורה כלשהי עבור כהונתי כיו"ר דירקטוריון פעיל שלה. הבונוס אושר בעיתוי אשר לי לא הייתה שום השפעה עליו".
יו"ר מגה הוסיף: "אני ער לביקורת הציבורית על עצם קבלת הבונוס ועל שיוכו המוטעה לעבודתי במגה. ליבי עם העובדים ובני משפחותיהם, ולכן החלטתי להעביר את כל סכום הבונוס נטו ששולם לי לטובת עובדי מגה. אני מעביר המחאה בסכום הבונוס ליו"ר ההסתדרות, אשר יחליט על דרך השימוש בכסף לטובת העובדים".
על פי הפרסום ב"גלובס", קפלן העביר צ'ק חתום על הסכום המלא ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. מההסתדרות הכסף יועבר לעובדי הרשת, שעדיין מקווים כי הרשת תימכר, ומקום עבודתם יינצל. אמנם מדובר בסכום קטן לכל עובד (כ-160 שקלים, בהנחה שישנם כ-3500 עובדים) אך גורמים בסביבתו של קפלן מסבירים כי האקט הוא בעיקרו סמלי, מתוך רצון להראות סולידריות עם מצוקת העובדים והרשת.