כלבת פודל קטנה ושובבה ומפגשים של חילופי זוגות עמדו במרכזו של מאבק גירושין סוער. בסופו של המאבק יצא הבעל קירח מכאן ומכאן - כאשר "הפסיד" גם את אשתו וגם את הפודל. תחילתו של הסיפור החריג בהצעה שהעביר הבעל לאשתו, שניהם בשנות ה־40 לחייהם, לנהל מפגשי חילופי זוגות עם זוג חברים שלהם. אלא שבחלוף חודשים ספורים וכמה מפגשי מין שכאלה גילתה האישה כי התאהבה בחבר של הבעל, שעמו נפגשה בחילופי הזוגות, וביקשה להתגרש מבעלה. מכיוון שלבני הזוג אין ילדים היה ברור שעיקר המאבק ביניהם יתנהל סביב המשמורת על הפודל.



שבוע אצל הבעל


רק אחרי שורה של פגישות ודיונים בין בני הזוג והתייעצות עם עורכי דין נקבע בהסכמת בית הדין הרבני בתל אביב כי הכלבה תיוותר בבעלותה המלאה של האישה. עם זאת נקבע עוד כי לאחר הסדרת הגט יתאפשר לכלבה לשהות גם בביתו של הבעל לכשבוע ימים. עוד עולה מההסכם שנחתם בחיפה כי האישה ויתרה על כתובתה ועל מזונותיה - והכל כדי לקבל את הכלבה האהובה לידיה.



"נראה כי יש מקרים יוצאי דופן של אנשים הקשורים לחיות המחמד שלהם, ושמנהלים עליהם מאבקים במסגרת הסכמי גירושים, כאילו מדובר בילדים שלהם", אמר עורך הדין דוד רוזן. רוזן, שותף במשרד עורך הדין טיקוצקי, ייצג לבסוף בהסכמה את בני הזוג. לדבריו, יש מקרים שבהם בתי המשפט לענייני משפחה ממנים מטעמם מומחים לשם בחינת הנושא ולשם קבלת חוות דעת בשאלה - כיצד לגרום לכך ש"טובת החיה" תישמר.