תוכניתם של טל ואביעד היום (ראשון) ברדיו 99FM עסקה בביקורת התקשורת, ובמיוחד בסיקור שערך עיתון "ידיעות אחרונות" לזווית הישראלית - שאינה קיימת לדעת השדרנים - בפרשת פיטוריו של מאמן קליבלנד קוולירס לשעבר, הישראלי דיוויד בלאט. טל ואביעד הכינו את הקרקע להתבדחות על העיתון: "אי אפשר לדווח היום על שום דבר  שקורה בעולם בלי שיש לו את הזווית הישראלית הקטנה, הקרתנית והקטנונית שלנו, שתמיד בסופו של דבר מפורטת להאם זה בעדנו או נגדנו, האם זה גאווה שלנו או שמדובר באנטישמים יימח שמם. אי אפשר לשמוע שום דבר על שום דבר, בלי שאנחנו נמקם את עצמנו בתוך הסיפור הזה, ניעלב או נשמח. הכל מרודד לקרעים הקבורים שבתוכנו. גם באייטם על השלג בניו יורק יכולים הטוקבקים להגיע לידי כך שמישהו יכתוב 'תלך לעזה לשכב עם ערבים', או 'מגיע להם בגלל אובמה ששונא את ביבי'. אין שום דבר נקי, שעומד בפני עצמו, סיפור עיתונאי שאנחנו לא חלק ממנו. מזג האוויר הוא כבר לא מזג אוויר, הוא אג'נדה", חתמו השדרנים.



החלטה מערכתית ב"ידיעות אחרונות": בררו את הקללות

 
בתוך כך, עברו השדרנים לשוחח על המקרה הפרטי של התופעה הזו, הלא הוא פיטוריו של המאמן הישראלי בליגת ה-NBA, דיוויד בלאט. לדבריהם, "זה כמו בפרשת הפיטורים של בלאט מקליבלנד. מדובר בבן אדם פרטי, שעבד אצל בעלים פרטיים, בקבוצה פרטית. אגב, הוא הרוויח 20 מיליון דולר, ופוטר, מסיבות מקצועיות, או פחות מקצועיות. אבל הסיפור הוא אדם פרטי שפוטר, ובישראל זה הפך להיות משבר לאומי, אנחנו מגלים עם זה רמת הזדהות כאילו ה-BDS הגיע ל-NBA. כלי התקשורת טיפחו את מיתוס המתעוררים לפנות בוקר כדי לראות משחקים של דיוויד בלאט כי הם 'שלנו'. הם לא שלנו. תחזרו לישון טיפשים, אלא אם כן ראיתם שקל מתוך 20 מיליון הדולר, אני מתאר לעצמי שלא", סיכם טל ברמן.

טל ואביעד המשיכו להתבדח, ופנו ישירות לבקר את קו הסיקור של עיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר בפרשה: "יש בעיתון הזה אייטם גדול על תגובות של ישראלים באינסטגרם של לברון ג'יימס, שהוא ככל הנראה היד המפטרת את דיוויד בלאט, הכוכב הגדול ביותר בעולם, שלא הסתדר איתו שנה וחצי, וזה חלחל ובסוף בלאט מצא עצמו בלי קבוצה. אבל אייטם שסוקר תגובות באינסטגרם או בפייסבוק מסמן פחות בלאט שפוטר - ויותר עורך שיפוטר. ממתי בדיוק אנשים שכותבים קללות באינסטגרם של לברון זה חדשות? יש מגיב אחד ששם המשתמש שלו הוא אלדר דרעי, ורואים בעיתון סקרין שוט של תגובה שלו באינסטגרם של לברון. ישב הגרפיקאי של "ידיעות אחרונות" והגדיל את הציטוט הבא - 'חתיכת בן אלף יא מניאק זה המאמן הכי טוב שהיה לכם'. וזה יחסית מפוסק. למרבה ההפתעה אלדר דרעי, האיש שמקלל את לברון ג'יימס בעברית בעמוד האינסטגרם שלו, לא נוהג לפסק את המשפטים שלו".


הבכיין הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט


אביעד הוסיף: "אני חייב להחמיא ליוצר אלדר דרעי שלפחות את המילים 'יא' ו'מניאק' - הפריד ולא חיבר את זה כנהוג בזמננו. הנה עוד תגובה - 'אתה אדם קטן לברון, לא כמו שאתה חושב, בדיחה'. דוגמה אחרת, כתב אורן: 'כל ישראל שונאת אותך, לברון', אבל כולנו אורן מאוחדים באהבתנו אליך, אני גם בטוח שלברון ג'יימס פנה לגוגל טרנסלייט ואמר לעצמו 'אוי כל ישראל שונאת אותי, אוי לא! מילא כל ישראל אבל אורן? שאורן ישנא אותי? לא, אני רוצה את בלאט בחזרה'. אורי, למשל, כתב: 'דיוויד בלאט הוא הכוכב האמיתי, לא אתה אידיוט', נכון, לכן דיוויד בלאט עדיין מועסק בקליבלנד ולברון לא. דן כתב: 'אתה הבכיין הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט'. אבל מהי כתיבה באינסטגרם של לברון ג'יימס לאחר פיטוריו של דיוויד בלאט אם לא הבכיינות בהתגלמותה?"