קרטל המשלחות לפולין: כשבוע לאחר חשיפת החקירה שהתנהלה במשטרה, לפיה ישנו חשד לקרטל שהתנהל בתחום ארגון שירותי ההטסה והשהייה של משלחות נוער לפולין, חשד נוסף שעולה הוא שבכיר במשרד החינוך מעורב גם הוא בפרשה. לפי הפרסום הבוקר (שלישי) בגל"צ, הבכיר נחקר בחשד כי קיבל טובת הנאה נקודתית מאחד המשרדים המעורבים בפרשה. 

בתום החקירה הבכיר שוחרר לביתו, ולא ברור אם הוא או גורם אחר ידע על הקרטל. לפי הערכות, משרד החינוך לא ידע על שיתוף הפעולה לכאורה עם משרדי הנסיעות לפולין. בעקבות החשד הנוסף נמסר ממשרד החינוך כי "הנושא נמצא בחקירת הגורמים המוסמכים" 
כזכור, לפני כשבוע פורסם כי תעשה חשודים שהינם בעלי תפקידים במספר משרדי נסיעות מובילים בתחום הארגון, השיווק, וההטסה של בני נוער כמשלחות לפולין מטעם בתי הספר בהם הם לומדים. המשמעות של החשד, הוא שייתכן כי התלמידים שילמו סכום כסף רב על היציאה למשלחת, מבלי שתינתן האפשרות למשרדי נסיעות נוספים להציג חלופת מחיר טובה יותר. ככל הנראה, לאחר שזכו החשודים במכרז של משרד החינוך כזכייניות לצורך הוצאת משלחות נוער מטעם בתי ספר לפולין, ביצעו תיאום מחירים וחלוקת שוק על מנת לקדם בחירתם על ידי בתי הספר באופן שתואם ביניהם מבעוד מועד ומבלי שמתקיימת כביכול תחרות של ממש.

החוקרים אף חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם ותפסו רכוש, נכסים וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט. החקירה, שאותה ליוו פרקליטי המחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים והמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, הובילה, כאמור, לשלב המעצרים.