כנס הסייברטק שמתקיים בימים אלו בתל אביב, ניפק היום (שלישי) הצהרה מעניינת מאוד מצידו של שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, אשר חשף כי זוהתה תקיפת סייבר על ישראל אמש, שאף צלחה, למרות שבסופו של דבר הצליחו הרשויות לטפל בעניין ולהסדיר את התקלה. שטייניץ נאם בכנס שמתקיים בגני התערוכה וגרם לרחשים רבים בעקבות החשיפה והחשש כי בעתיד התקיפה יכולה להיות חמורה אף יותר. יש לציין כי מדובר בפעולה של רשות החשמל ולא חברת החשמל.



"התקפת סייבר זוהתה אתמול על רשות חשמל. חלקים מהרשת שותקו לצורך התמודדות עם ההתקפה. התקלה טופלה על ידי משרד האנרגיה ומטה הסייבר, כשחלקים מרשת החשמל שותקו כחלק מהטיפול בהתקפה. כרגע", הוסיף שטייניץ, "המצב נמצא בשליטה. כדי להתגונן בפני פיגוע הסייבר נאלצנו לסגור חלק ניכר ממערכת המחשוב של רשות החשמל במטרה לצמצם את הנזק".



יובל שטייניץ. ארכיון (צילום: סיוון פרג')



שטייניץ המשיך ואמר: "זו דוגמא שממחישה את הצורך בהגנת סייבר במתקני החשמל, האנרגיה והמים במדינת ישראל. מי שהיה אמון על הטיפול הוא סמנכ"ל חירום, מידע וסייבר במשרד האנרגיה, תמיר שניידרמן".



נורית פלצר, דוברת רשות החשמל, אישרה את הפרטים והוסיפה: "אכן קרתה מתקפה על המחשבים שלנו. בינתיים זה השבית את מערך המחשבים של הארגון מזה יומיים, אך אנחנו מאמינים שנפתור את זה בשעות הקרובות, למרות שכמובן אי אפשר להתחייב לכך. כרגע רק מערכות המחשב עדיין לא פועלות כסדרן".