הלימודים בכל בתי הספר העל יסודיים בכיתות ז' עד יב' יחלו מחר בשעה 10:00, כך הודיע היום (שלישי) ארגון המורים. השביתה בת השעתיים תתקיים במחאה על כך שמגוון נושאים ובעיות בבתי הספר העל יסודיים אינם זוכים לפתרון מזה חודשים ארוכים.



במכתב של רן ארז, יו"ר הארגון, שפורסם בדף הפייסבוק של הארגון נכתב כי במשך תקופה ארוכה, קרוב לשנתיים, הארגון מקיים דיונים עם משרד החינוך במטרה לפתור בעיות שקיימות בחינוך העל יסודי כתוצאה מאי כיבוד הסכמי שכר, תנאי עבודה והרפורמה בבחינות הבגרות. 



עם זאת הסתדרות המורים הודיעה כי מורי חטיבות הביניים בכיתות ז' עד ט' יקיימו מחר את הלימודים כסדרם. עוד נמסר כי מורי החטיבה מיוצגים על ידי הסתדרות המורים.



"עד היום לא משולמות תוספות שכר למורי השל"ח ותוספות שכר למורים בתפקידי הדרכה", טוען ארז. "עד היום משרד החינוך לא נענה להצעותינו לתגמל את רכזי המחויבות האישית. בבתי ספר רבים לא הוכנו פינות עבודה מתאימות לעבודה שעל המורים לעשות בבתי הספר", הוסיף ארז.



לדבריו, קיימת אי בהירות ואף אי סדר בכל הקשור לרפורמה "ישראל עולה כיתה". ארז הוסיף כי "כל מפקח מוציא את החוזרים שלו שיוצרים בלבול ועומס עבודה על ציבור המורים".



בתגובה להודעה של ארגון המורים כי יערוך מחר שביתת אזהרה בבתי הספר העל יסודיים, ממשרד החינוך נמסר כי "העיצומים מהווים הפרה של ההסכמים הקיבוציים שעליהם חתום ארגון המורים, והפרת השקט התעשייתי בו הוא מחויב. עוד הדגישו במשרד החינוך כי לא יתקיימו עיצומים בחטיבות הביניים. "המשרד קורא לכלל המורים והתלמידים להגיע ללימודים כסדרם", הוסיפו במשרד החינוך. 


דורשים תוספת


עוד בעיות שלא נענו לדברי הארגון הינן אי בהירות וניצול לרעה של הרפורמה בבחינות הבגרות, כולל חלוקת חומר המבחן והציונים. "לזה יש להוסיף את סירוב משרד הכלכלה להוציא צווי הרחבה, כך שעד היום המורים המלמדים בבתי הספר שבפיקוח משרד הכלכלה לא קיבלו תוספות השכר בדומה לעמיתיהם המלמדים בבתי הספר שבפיקוח משרד החינוך", מוסיף היו"ר.



על רקע זה, החליטה הנהלת הארגון להפעיל את סכסוך העבודה. "זוהי שביתת אזהרה מתוך כוונה שמשרד החינוך יבינו ששבענו מדיבורים ללא תכלית. הודעות על המשך העיצומים ותוכנם נוציא בהמשך", נמסר מהארגון.



אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית אמר בתגובה: "מקווים כי כל המצוקות ותחושות העוול שנעשו למורים יתוקנו במהרה ומצפים כי הנושא ייפתר באמצעות הידברות מידית ולא על גב התלמידים. כגוף המייצג של כלל התלמידים ובני הנוער במדינה, נמשיך לשמור ולדאוג לרווחת התלמידים מתוך האמונה כי קיים קשר ישיר בין מעמד המורה להצלחת התלמיד".