בעקבות הפרסומים אודות אונס נשים המוני על ידי מהגרים בגרמניה, התפרסם גם בתקשורת השוודית סיפור דומה, שעד כה הוסתר על ידי השלטונות. יהודית, יהודייה שגרה במרכז שטוקהולם וחיה בשוודיה משנת 1993, סיפרה לרן שריג ודנה ספקטור ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "זה קרה בפסטיבל הקיץ שמארגנת עיריית שטוקהולם כל שנה באוגוסט במרכז העיר בחינם. הרבה בני נוער מגיעים לשם ובשנתיים האחרונות היו שם המון הטרדות מיניות".
 


"הרשתות החברתיות לא עלו על זה, זה לא עבר באף רשת, אף אחד לא דיבר על זה", ציינה יהודית. "יש לי בנות בגילאי 21 ו-19 והן לא שמעו על זה, כי אולי זה לא חתך הגיל שלהן. מי שלבסוף הוציא את הסיפור הוא אחד העיתונים בשוודיה שקיבל על זה דיווחים. אני ועוד הרבה אנשים כעסו שהסתירו את זה מאיתנו. הם מנסים להשתלט על המחשבות של אנשים, כי השלטונות לא רוצים שהימין הקיצוני יעלה. יש קוד מוסכם שנעשה כל מה שאפשר כדי שהימין הקיצוני לא יתפוס תאוצה ולא ישריש שורשים בשוודיה. לפי הסקרים האחרונים מדובר במפלגה השנייה בגודלה בשוודיה".
 

על האווירה בשוודיה הוסיפה: "יש הרבה מהגרים, והשינוי בשוודיה בשלוש השנים האחרונות מאוד מהותי. מרגישים ששוודיה עוברת משהו. השוודים במשך השנים יצרו לעצמם אמונה שהם המצפון של העולם. עכשיו אנחנו פתאום פותחים להם את הבית, אומרים להם בואו, והם עושים לנו ככה? יש היום אנשים שלא הולכים לבד ברחוב. בעיר כמו מאלמו זה בולט עוד יותר. אבל בגלל הליברליות השוודית המפורסמת, השוודי לא יגיד משהו שייתפס כגזעני. אז בחדרי חדרים אולי הם יגידו משהו. מבחן האמת יהיה בבחירות בעוד כשנה וחצי. הם מאוד נזהרים להשתמש במילה 'אסלאם', ואני חושבת שזה נכון, כי זה יכול גם להקיש עלי באיזשהו יום, כי אני יהודיה. אני חושבת שלא נכון להקיש את זה על הכלל, כי לא כולם אנסים או מטרידים מינית".
 
"אני כן חושבת שהממשלה השוודית ומדיניות ההגירה השוודית היא לא חכמה ולא אחראית", הדגישה יהודית. "השוודים מאוד סולידריים, עם מדיניות הגירה מאוד נדיבה, ופתאום זה בא להם בפרצוף והם לא יודעים מה לעשות. הם הולכים לשנות את מדיניות המשפחות, והממשלה מבצעת ביקורת גבולות. הם אמרו בריש גלי שהם רוצים להוריד את מספר הפליטים שמגיעים אלינו, כי אנחנו לא עומדים בזה. יש קריסת מערכות כללית. המשטרה ורשויות ההגירה מבחינה פרקטית אין להם איך לקלוט אותם, עם כל הרצון הטוב".
 
על אופי קליטת המהגרים אמרה: "בואו נזים את הפנטזיה הזאת - אין דירות. יש בעיה חמורה אפילו לשוודי ממוצע לקבל דירה. הם שמעו אגדות מהמהגרים הפליטים הקודמים, כי פעם באמת היה פנטסטי ושוודיה הייתה אמריקה. הימים האלה נגמרו לגמרי. זה לא מה שהיה פעם. שוודיה היא מדינה פנטסטית, מצוינת, יפהפייה, אנשים טובים באמת, מלבד שרת החוץ, אבל אין לה את היכולת היום לקלוט את הפליטים. הם צריכים כוח עבודה מקצועי, הם הודיעו את זה, אבל 30% מהפליטים שהם מתחת לגיל 18, מגיעים עם רמת השכלה כל כך נמוכה, שאני לא יודעת איך ישלבו אותם בחברה השוודית. מצד שני יש אבטלה של נוער וצעירים שנעה סביב 8-9%".

 
ערך: אסף נבו