לאחר השבוע הגשם והסוער, מזג האוויר הנאה הוציא בסוף השבוע מאות אלפים לשמורות ולאתרים בצפון ובמרכז ובדרום הארץ. אתר החרמון נסגר ביום שישי וגם היום לפני הצהריים, בשל עומס מבקרים. עומסי תנועה כבדים נוצרו לאורך צירי התנועה המובילים לאתר והיו רבים שראו את השלג הלבן, אך לא הצליחו לחוש בו.

מאתר החרמון נמסר שהיום החל משעות הבוקר, הגיעו כעשרת אלפים מבקרים, בהם אלפי גולשים שנהנו מתנאי גלישה נפלאים. לאור העומסים שנרשמו בתנועת המבקרים וסגירת האתר בשעה מוקדמת, החליטה הנהלת המקום לאפשר לאלו שלא זכו להיכנס, על מבצע "ראשון בשלג" שיתקיים מחר ובמסגרתו מבקרים יוכלו להיכנס לאתר ולעלות על הרכבל במחיר כרטיס ילד. "אנו צופים שתנאי השלג הטובים יימשכו גם בימים הקרובים בשל טמפרטורות נמוכות מהרגיל", ציינו בהנהלת האתר.
 
גם באתרים נוספים בצפון נרשמה תנועה ערה של מטיילים. אלפים הגיעו לאגמון החולה-קק"ל וצפו בעשרות אלפי העגורים החורפיים שהגיעו לחניית חורף ובעשרות מיני הציפורים שהתמקמו באזור, על רקע הפריחה והרקע הלבן של החרמון. גם בגליל המערבי נרשמה תנועה ערה של מטיילים. רבים הגיעו לראש הנקרה ונהנו מסיור בנקרות על רקע גלי הים השקטים ומטיילים רבים מילאו את הפארקים והיערות באזור. בפארק גורן הגיעו רבים לפעילויות על רקע הנוף הקסום של מבצר המונפורט. גם צימרים ובתי הארחה באזור הגליל העליון היו מלאים וביום שישי היה קשה להשיג חדר פנוי. 
 

באתרי רשות שמורות הטבע ביקרו היום כ-70 אלף מטיילים. האתרים המובילים היו פארק הבשור בחבל אשכול, מצדה, הגנים הלאומיים בקיסריה וירקון, שמורת החי-בר כרמל וגן לאומי אשקלון.
 
מטיילים במסגרת פסטיבל "דרום אדום". צילום: קק"ל
מטיילים במסגרת פסטיבל "דרום אדום". צילום: קק"ל

 
גם בצפון הנגב היה תוסס. כעשרת אלפים מבקרים השתתפו בצעדת הכלניות של קק"ל לציון עשר שנים לפטירתה של הזמרת שושנה דמארי. הצעדה נערכה זו השנה העשירית במסגרת אירועי פסטיבל "דרום אדום" בבתרונות רוחמה שבאזור נחל שקמה.
 
המטיילים צעדו על רקע רבדים של אלפי כלניות אדומות ותחנות הפעלה, הצגות, מופעי טבע ומגוון פעילויות לילדים ומבוגרים שאורגנו על ידי קק"ל.
"הגבעות המוריקות של בתרונות רוחמה וכמות הכלניות הגבוהה באזור משכו השנה אלפי משפחות, שחיפשו לצאת ולטייל אחר שבוע של סערה בה כולם נשארו בבתים", ציין אלישע מזרחי, לשעבר מנהל אזור נגב מערבי בקק"ל, "השנה האזור פורח יותר מתמיד".
 
יו"ר קק"ל דני עטר, סיכם: "מרגש היה לראות משפחות מכל הארץ מגיעות לבלות ולספוג מהיופי שיש לאזור הזה להציע וליהנות מפעילויות קק"ל. מי ייתן והצבע האדום היחיד עליו נשמע מהנגב יהיה הצבע האדום של מרבדי הכלניות המרהיבים ושהאזור הזה יידע רק ימים שקטים ובטוחים".