למוחמד מבועיינה נוג'ידאת, מלאו לא מזמן 18 שנים. למרות גילו הצעיר, בחודשים האחרונים הוא התקשה מאד לעשות אפילו פעולות פשוטות בשל הפרעות קצב מהן סבל. "הרגשתי פעימות לב מואצות, כאילו שאני עומד להתעלף. לא יכולתי לעשות שום פעילות גופנית אפילו לעלות במדרגות הייתה פעולה קשה עבורי".



כשהגיע מוחמד לטיפול במרכז הרפואי פוריה התברר כי הוא סובל מקצר חשמלי בלב וכי הוא נולד עם מעבר נוסף בליבו - מסלול חשמלי נוסף בין עליות הלב והחדרים אשר גרם למעגל אינסופי. כתוצאה מ"תקלה" זו, ליבו של מוחמד היה מגיע לדופק גבוה מאוד - עד 215 פעימות לדקה.



ד"ר הלל שטיינר, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה בבית החולים אשר בדק אותו, הסביר כי "מדובר במצב שיכול להיות ממש מסוכן". לפי ד"ר שטיינר, הרופאים הבינו כי טיפול בצריבה בדרכים המקובלות הייתה עלול בו ולגרום למצב בו הוא יצטרך להשתמש בקוצב. "לכן, החלטנו לבצע פעולה מיוחדת של טיפול בקור", הסביר הד"ר.



הפעולה המורכבת והלא שגרתית שנעשתה בשבוע האחרון בפוריה, בוצעה בליבו של מוחמד בזירה בה טמפרטורה של 80- מעלות. הרופאים שביצעו את ההליך הכניסו לליבו קטטר מיוחד שהוקפא לטמפרטורה של מינוס 30 מעלות. "לאחר הכנסת הקטטר נותרה בדיוק דקה, לפני נקודת האל חזור בה ניתן היה לבדוק אם הדבר עוזר ולא פוגע בלב עצמו", הסביר ד"ר שטיינר והוסיף כי "זו הייתה פעולה מאד מאתגרת, מאחר ורצינו שהצעיר יחזור לאורח חיים שגרתי".



אחרי מיפוי דקדקני נמצאה הנקודה המתאימה ואז עברו הרופאים לשלב השני - הקפאה שתניב תוצאה אותה לא ניתן לבטל: "בדקות האלה עקבנו במתח רב כדי לראות שהחשמל ממשיך לזרום בלב. לשמחתנו, אחרי ארבע דקות גילינו שהפעולה הצליחה והדופק של מוחמד עלה, ללא הפרעות קצב".



יום לאחר ביצוע הפרוצדורה המוצלחת, מוחמד חש בטוב ושוחרר לביתו. "אני מעריך שתוך ימים ספורים הוא יוכל לחזור לפעילות רגילה של צעיר בגילו, ללא שום מגבלה וללא צורך בתרופות, הוא יוכל לחזור לעבודה שלו שהיא עבודה פיזית כפועל בניין, ללא שום חשש", סיכם ד"ר שטיינר.