ילדה בת שמונה התמוטטה היום (שלישי) בביתה שברחוב כצנלסון בקרית אתא לאחר ששאפה גז הליום, כוחות מד"א נאלצו לקבוע את מותה. צוות של איחוד הצלה וצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעקו למקום הגיעו תוך זמן קצר. הכוחות ביצעו פעולות החייאה מתקדמות בילדה, שבסופן נקבע מותה. בלון הליום ריק נמצא ליד הילדה, נבדק חשד כי שאפה גז הליום והמשטרה החלה לחקור את נסיבות המקרה.



פראמדיק מד"א רז דיאמנד, שהגיע למקום מספר כי בתור אב לילד בעצמו המראה לא היה פשוט אך הוא ביצע את הפעולות הרפואיות המתקדמות להן הוכשר במיומנות. "הילדה נמצאה מוטלת כשהיא ללא סימני חיים. עם זאת ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בה שלא הביאו לתגובה. בסופן עם כל הכאב נאלצתי לקבוע את מותה במקום".



בבית נכחו שתי אחיותיה הגדולות בנות 22 ו-16 וסבתם. הילדה נמצאה ללא רוח חיים בחדרה לבדה, עם בלון מוטל לצידה, לאחר שחגגה יום הולדת לאחת מאחיותיה בשבוע שעבר.



"משפחה שקטה"



שכניה של הילדה שהתמוטטה ומתה בביתה בקרית אתא, סיפרו הערב כי מדובר במשפחה נורמטיבית לחלוטין. "לא מדובר בבנות פרועות. מדובר במשפחה שקטה מאוד שלא ניתן להגיד עליה מילה רעה".



בבית המשפחה מתגוררת גם הסבתא שלא ידעה לתקשר עם אנשי מד"א ואנשי המשטרה שהגיעו לזירה. גם עם ההורים שהוזעקו ממקום העובדה היא בקושי תקשרה. "היא היתה בהלם זמן ארוך. זה כאילו קרה במשמרת שלה כשההורים אינם והיא לקחה את זה קשה מאוד", סיפר אחד השכנים. אחר הוסיף "היא לא יכולה לתקשר, רק עם ההורים של הילדה, כי היא בקושי מדברת עברית".



אמה של הילדה שהגיעה ממקום עבודתה פרצה בבכי כשקיבלה את הבשורה. היא מיד הועברה לדירת השכנים ממול. בבית השכנים קיבלה האם את ההודעה לגבי המוות של בתה והחשד לנסיבות שלו. "זה לא יכול להיות... למה זה קורה... לא יאמן מה שקראה כאן..." מיררה האם בבכי. אבי המשפחה גם הוא שהה בעבודתו בעת המקרה והגיע לדירה אחרי שנקבע מותה של הבת.



אחד השכנים בבניין ממול סיפר כי הוא מכיר את המשפחה ולדבריו "קשה להאמין שזה קרה שם. הם כל כך ממושמעים. הם כל כך לא ילדים של מעשי קונדס והנה זה קורה. זו נורה אדומה לכל משפחה. אני לא יודע מה הסיבה אבל אם מדובר בבלון הליום זו בעיה לא פשוטה וצריך לתת על זה את הדעת".



בתוך כך במד"א טוענים כי הבלון לא היה ריק כפי שנטען קודם לכן. ולכן צריך לבדוק ממה נגרם מותה. זו הסיבה שהמשטרה חוקרת את כל החשדות ובודקת מי דיווח שהבלון היה ריק ומי דיווח שהוא היה מלא. "הגרסאות כרגע סותרות ואם לא היה בלון ריק מהליום אז השאלה ממה נפטרה הילדה", שאלו השכנים.



האירוע היום מתרחש אחרי טרגדיה נוספת שהתרחשה בחודש שעבר במודיעין עילית. פעוט אריתראי כבן שנתיים טבע למוות בשלולית, לאחר שנכנס לבדו למפעל בטון סמוך לאתר קראוונים שמשמש למקום מגורים של עובדים.



אחיו כבן 5 מצא אותו והזעיק את המשפחה. למקום הגיעו אריתראים שגרים בסמוך וכן צוותי משטרה והצלה. במקום בוצעו ניסיונות החייאה בילד והוא פונה באמבולנס, מלווה באביו שהגיע לזירה לבית החולים אסף הרופא. לאחר זמן קצר נקבע מותו בבית החולים. פאראמדיק מד"א, אופיר שיש, שטיפל בפעוט, סיפר כי "במחצבה סמוך לבריכת מים ראינו פעוט כבן שנה וחצי מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק לאחר שנמשה מהמים, בנוסף הוא סבל מהיפותרמיה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות וטיפול להיפותרמיה ממנה סבל, בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותו".