צוות עבודה משותף למשרד החינוך, למנהלים, למורים ולמועצת התלמידים והנוער הארצית בשם צוות י"א, החל לפעול השבוע, כדי להטיב את הטמעת רפורמת הבגרויות במוסדות החינוך. הצוות מתכנס אחת לשבועיים ובמסגרתו חברי הצוות דנים בסוגיות שונות הקשורות ליישום הרפורמה. ככלל, חברי הצוות הביעו תמיכה מלאה בעקרונות הרפורמה, והסכימו בחשיבות דרכי הלמידה החדשות, ששמות דגש על למידה משמעותית ועל התאמת ההוראה למיומנויות המאה ה-21. לצד זה, הצוותים החינוכיים, התלמידים וההורים הציגו קשיים שהם חווים במהלך שנת הלימודים הנוכחית, ודיברו על עומס שחשים לטענתם תלמידי שכבת י"א.



כך למשל חברי הצוות התריעו כי ישנם מורים ומנהלים שאינם בקיאים מספיק בהנחיות ובנהלים החדשים. כמו כן, הצוות הכיר בחשיבות הרבה של המעורבות החברתית אך הביע חשש שזה ייצור מעמסה גדולה על התלמידים.



נציגי המשרד קיבלו שבשנה הראשונה ליישום הרפורמה אכן יש קשיים, והוסכם שיש לפעול במשותף כדי למצוא להם פתרונות הולמים ומקלים. בהתאם לכך, המשרד יפעל בהקדם לחדד את ההנחיות לצוותי החינוך ויקיים סדרת כנסים על מנת להנגיש למורים את המידע ולוודא שכולם מכירים את התכנית החדשה. כמו כן, המשרד יחדד כי על מנת "לפזר" את העומס יש לתכנן מראש את שלוש שנותיו של התלמיד בתיכון: מתי ייבחן? מתי יבצע את הערכה החלופית? מתי יקיים את המעורבות החברתית? ועוד.



בתוך כך משרד החינוך ערך השבוע משדר מיוחד בנושא מבנה הבגרויות החדש בדף הפייסבוק של המשרד, בשידור חי, זאת במטרה לענות על שאלות שמטרידות תלמידים והורים בנושא יישום הרפורמה.



כזכור, רפורמת הבגרויות שצמצמה את שנות עשיית הבגרויות לשנתיים (י"א-י"ב, ללא כיתה י') גרמה לתרעומת רבה בקרב תלמידים, הורים מורים ומנהלים. בין היתר נטען כי הוגבר עומס הלימודים ואף לאחרונה יצא דף עמדה של יו"ר התאגדות המנהלים, מנשה לוי בנושא ובו הצעות בין היתר, לכנס את כל מפקחי מקצועות הלימודים ולהורות להם לקצץ מיידית מתוכנית הלימודים השנה 25% מהחומר הנלמד.