מאות חקלאים, ראשי רשויות ובכירים בארגוני המים והחקלאות מאזור הגליל הפגינו היום (רביעי) לאורך כביש 90 עם כלים חקליים כבדים, במחאה על התיקון בחוק המים שעבר בקריאה ראשונה בכנסת ובמסגרתו, מתכוונת המדינה להלאים את חברות הפקות המים לחקלות ולהפוך, לטענתם, את חברת מקורות למונופול בשוק המים.



 החקלאים הגיעו עם למעלה מ-150 כלים חקלאיים, שכללו משאיות, טרקטורים וטנדרים המצויידים בשלטי מחאה ודגלי ישראל. הם נסעו לאורך כביש 90 מצומת הגומא עד לצומת מחניים ולאורך הציר המוביל מעמק החולה לאצבע הגליל נוצרו עומסי תנועה כבדים. 
 
עם תום שיירת המחאה הקימו החקלאים מאהל מחאה על גדר הגבול, בסמוך למושב אביבים, מול מארון א-ראס, כאשר הם מבקשים להעביר מסר: "החקלאות שומרת על גבולות הארץ". 
 

לטענת החקלאים, הממשלה מכריזה על פירוק מונופולים, אך בפועל פועלת הפוך ובהצעת חוק המים החדשה עלולה מקורות להפוך למונופול, שיהיה אחראי על כלל הפקת ומחירי המים בישראל. הם הביעו חשש שהחקלאים בצפון יסבלו מכך יותר, מכיוון שבאזור קיימים רק מים שפירים ולא מתופלים, בדומה לאזורים אחרים בארץ. עוד נטען שמחירי הפקת המים של מקורות גבוהים פי-3 מהפקת המים שיוצרים החקלאים בעצמם באמצעות חברות ההפקה שהקימו לאורך שנים בהשקעה של מיליוני שקלים.
 
 תא"ל במיל' רפי נוי, מנכ"ל אגודת מים בגליל וממובילי המאבק אמר בהפגנה: "בממשלה צריכים להבין, שאנו תושבי הצפון החיים על קו הגבול, אומרים שהמהלך הזה לא יעבור, כי המים הם עורק החיים שלנו. אנחנו נלחמים על החקלאות והפרנסה". 
 
גיא בן דור, חקלאי מיסוד המעלה, הזהיר שהצעת החוק עלולה לגרום לפגיעה אנושה בחקלאות: "לא ייתכן שיעלו את מחיר המים ויהפכו את מקורות למונופול שינהל את כל משק המים". מנכ"ל אגודת המים "חצבני דן", ניצן דהן הזהיר שמרגע אישור חוק המים יווצר קרטל בלעדי, שיגרום להעלאה משמעותית של מחירי המים לחקלאות ויגרום לכך שמחירי תוצרים חקלאיים יעלו.
 
 החקלאי שמעון ביטון ממושב אביבים הוסיף: "אנחנו מברכים על התכנית להוזלת מחים המים לצריכה ביתית, אך לא נאפשר לייקר את המים לחקלאות".