חיידק סלמונלה נמצא בביצים הנושאות את הסימון ES שיובאו מספרד עם חותם תחנת המיון לסר, קוד  ES5236 תאריך לשיווק - 6/2  ותאריך במקרר (לשימוש) - 6/3. הביצים אינן אמורות להימצא במועד זה בחנויות וברשתות השיווק אולם, עשויות להימצא בבתי הצרכנים.



משרד הבריאות ומשרד החקלאות קוראים לציבור לא להשתמש בביצים אלו ומבקשים להמשיך ולהימנע מאכילת ביצים שאינן מבושלות היטב. השנה כבר נפטר אדם מזיהום סלמונלה וזו לא אזהרה ראשונה בדבר ביצים נגועות בסלמונלה בישראל בחורף הזה.



בתחילת החודש שעבר, נמצא חיידק סלמונלה (אנטריטידיס) בביצים שיובאו לישראל מאוקראינה במסגרת בדיקות שבוצעו. משרד הבריאות ומשרד החקלאות קראו אז לציבור לא להשתמש בביצים הנושאות את הסימון UA, המעיד שמקורן מאוקראינה. מיד עם קבלת תוצאות הבדיקות, משרד החקלאות עצרו לאלתר את יבוא הביצים מאוקראינה ואת שיווקן ואת מכירתן על ידי רשתות השיווק. עוד נמסר ממשרד החקלאות כי הוא פועל לשינוי מקורות ארצות הייבוא על מנת לספק את הביקוש.

במשרד הבריאות חוזרים ומדגישים בפני הציבור את  כללי צריכת ביצים גם בשגרה. יש לרכוש ביצים רק ממקור ידוע בלבד ואשר מופיע עליהן שם המשווק, חותמת ותאריך תפוגה ובאריזה סגורה. להקפיד על קניה במקומות מורשים (לא בקניה בפתח הבית), ולהקפיד על הכללים הבאים: לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים), להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה, איסור על אכילת /שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות, מומלץ לאחסן ביצים במקרר ויש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית.