עמותת 'בית שאן אוהבת חיות' העלתה אתמול לאינטרנט סרטון שבו נראה אתר קבורה המוני של כלבים שנתגלה לא רחוק מהכלבייה העירונית. בעמותה מפנים אצבע מאשימה לעירייה המקומית. משרד החקלאות הודיע על פתיחת חקירה לבדיקת הטענות, וגורמים במשרד אף דורשים לסגור את הכלבייה. 



בהודעה שפרסמה עמותת בית שאן אוהבת חיות נמסר כי “בעקבות מידע שהתקבל על קבורה המונית של כלבים שנעשתה על ידי טרקטור של מחלקת איכות הסביבה, החלטנו לצאת לשטח ולחשוף את הזוועות”. יו”ר העמותה, אופיר בן חמו, הוסיף כי “מביקור לביקור, התחלנו להבין שמהכלבייה בבית שאן נעלמים כלבים ואין שום רישום מסודר. בכל פעם ששאלנו היכן הכלבים, תמיד התחמקו ממתן תשובות ענייניות או שניסו לפטור אותנו בתשובות לא ברורות”.

לדברי בן חמו לפני כשבועיים, בעת שמתנדבים מטעם העמותה הגיעו לכלבייה על מנת לסייע בהתנדבות, נספרו כ־15 כלבים, אבל כעבור שבוע, בביקור נוסף, נמצאו בכלבייה חמישה כלבים בלבד. “לא היו ימי אימוץ, כך שלא הייתה כל סיבה לחסרונם של הכלבים”, ציין יו”ר העמותה.
 
לטענת בן חמו, "החוק קובע כי כלבים שהומתו יש להטמין במכון להטמנת כלבים ולא בסמוך לכלבייה. אנו דורשים לחקור מה שקרה פה”. יש לציין כי העמותה אף העלתה לפייסבוק סרטון המתעד את חשיפת הקבר ההמוני של הכלבים, שאותה ביצעו מתנדביה באמצעות כלי חפירה ידניים.
 

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: “המשרד פועל מול עיריית בית שאן לסגירת הכלבייה העירונית, לאחר שליקויים שנמצאו בביקורות שנערכו על ידי המשרד לא תוקנו כנדרש. עם קבלת התלונה, ועקב החשיבות שהמשרד מייחס לנושא, נפתחה חקירה מיידית”.
 
בעיריית בית שאן דחו אתמול את הטענות על הרג המוני של כלבים. “הווטרינר העירוני שמנהל מעקב אחר הכלבים בתחנת המעבר”, נמסר בהודעת העירייה, “דיווח לרשות כי בביקורת שביצע בתחנה נמצא כי מתוך 20 כלבים השוהים בתחנה, יש תשעה כלבים חולים בווירוס הגורם לזיהומים קשים בגורים ובכלבים בוגרים. מדובר במחלה קשה בכלבים נגועים, שגורמת לחולשה של המערכת החיסונית ולפעמים אף לשוק ולמוות. מכיוון שלא ניתן למסור כלבים חולים לתחנת ההסגר, ביצע הווטרינר המתת חסד לתשעה כלבים - והכל בהתאם לחוק. 11 כלבים נוספים הועברו לתחנת ההסגר בניר יפה. הכלבים שהומתו הועברו לאתר מאושר במנחמיה לקבורה לצורך הטמנתם. מבדיקה נוספת שביצע הווטרינר העירוני עולה כי התמונות צולמו מאתר הממוקם בשטח פתוח שבו כל אדם פרטי יכול להטמין באופן חופשי כל בעל חיים שמת. יתרה מכך, מדובר בשטח מרעה ושרידי העצמות שנמצאו מלמדים מעל לכל ספק שלא מדובר כלל בעצמות כלבים”.